کد خبر: ۹۴۰۷
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

گشتی در کوچه‌باغ رده

طبرسی‌شمالی‌۱۳ پنج سه‌راه و دو چهارراه دارد؛ از این معابر، چهارمسیر به باغ سرهنگ راه دارد که قدیم به کوچه‌باغ معروف بوده و اکنون به بوستان اقاقیا تبدیل شده است.

طبرسی‌شمالی‌۱۳ به نام شهید‌حشتمی مزین شده است. در این کوچه، مدرسه کسایی، هنرستان کار‌دانش امام‌جواد (ع) و دبیرستان دخترانه عصمت واقع شده است و در طول سال تحصیلی مملو از دانش‌آموز است. این کوچه ۲۵۳‌متری، پنج سه‌راه و دو چهارراه دارد.

از این معابر، چهارمسیر به باغ سرهنگ راه دارد که قدیم به کوچه‌باغ معروف بوده و اکنون به بوستان اقاقیا تبدیل شده است؛ به همین‌دلیل خیابان طبرسی‌شمالی‌۱۳ پر‌تردد است. شهرداری ورود به این کوچه را یک‌طرفه کرده است تا معضل بار ترافیکی آن رفع شود. 

گشتی در کوچه‌باغ رده

صبح‌های بوستان اقاقیا را قهقهه‌های ریش‌سپیدان محله پر می‌کند. آنها هر روز صبح گرد هم جمع می‌شوند و از خاطرات گذشته‌شان برای یکدیگر تعریف می‌کنند.
از فضای مجازی دورند و سرشان را با بازی سه‌به‌سه قطار گرم می‌کنند و لذت می‌برند.

گشتی در کوچه‌باغ رده

حسینیه پیروان حضرت ابوالفضل (ع) که در این کوچه قرار دارد متعلق‌به قوچقری‌های شهرستان بام و صفی‌آباد در استان خراسان شمالی است.
این حسینیه در مناسبت‌های خاص همچون دهه آخر صفر، میزبان اهالی شهرستان بام و صفی‌آباد است.

گشتی در کوچه‌باغ رده

صف طولانی نانوایی تنوری این کوچه نشان می‌دهد که نان مرغوبی تحویل مردم می‌دهد. اسماعیل و ابراهیم آل‌رضا به‌همراه پسرعمویشان، ابوالفضل و هاشم بخشی، از صبح علی‌الطلوع تا پاسی از شب نان می‌پزند و تحویل مردم می‌دهند.


گشتی در کوچه‌باغ رده

دبیرستان دخترانه عصمت یکی از مدارس دولتی ناحیه یک آموزش‌و‌پرورش است. این مدرسه ۴۴۶‌متر فضای آموزشی سرپوشیده دارد و مساحت حیاطش ۶۵۹‌متر است. نوزده کلاس آموزشی دارد و سال گذشته میزبان حدود چهارصد‌دانش‌آموز بود.

گشتی در کوچه‌باغ رده

گلخانه عمونوروز حال‌وهوای خوبی به این کوچه داده‌است. مهدی کاریزان دانش‌آموز مدرسه شهید هروی‌نژاد است و امسال به کلاس پنجم می‌رود.
او یک‌سالی می‌شود که در این گلخانه فوت‌و‌فن کار را یاد می‌گیرد. مهدی سه ماه تابستان را تمام‌وقت و سایر روز‌های سال را هم به‌صورت پاره‌وقت به گلخانه می‌آید.

* این گزارش یکشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ در ۵۷۱ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44