img-profile-author
محسن غلامی با چشم بسته شاخ کنکور را شکست!
محسن غلامی از هفت‌سالگی قدم در مدرسه نابینایان «امید» می‌گذارد و درسش را با امید آغاز می‌کند؛ معدل او هیچ‌گاه از ۱۸ کمتر نشده است.
img-profile-author
چه خطرهایی آینده شهرسازی مشهد را تهدید می‌کند؟
دکتر ابوالفضل بهنیافر ۲۵‌سالی می‌شود که روی مسائل «آمایش زمین» و «آمایش شهری» کار می‌کند؛ یعنی بیشتر وقت و مطالعاتش را برای بررسی مسائل مربوط به شهر‌هایی صرف کرده است که روی «زمین‌های مخاطره‌آور» گسترش یافته‌اند.
img-profile-author
کلمه نمی‌توانم را از ذهنتان حذف کنید
برگزاری همایش ملی قرآن و علوم روز، گردآوری مقالات قرآنی در یک کتاب و تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در بندرعباس از جمله فعالیت‌های محسن آزیز دانشجوی دکتری حقوق محله حسین‌آباد است.
img-profile-author
راه‌اندازی نشریه الکترونیکی قرآنی هدف بعدی سوگند صفدری
این نوجوان برتر می‌گوید: به هم‌سن‌وسالانم توصیه می‌کنم در‌کنار درس‌خواندن‌ و سایر فعالیت‌هایشان، به قرآن هم بپردازند. خودم نیز به اجرای نکات قرآنی در زندگی‌ام مصمم هستم. می‌خواهم نشریه‌ای الکترونیکی با مضامین قرآنی تهیه کنم.
img-profile-author
انس محمدسینا با جزء ۳۰
محمدسینا عسکری می‌گوید: معلم کلاس قرآن پرسید چه کسی آیت‌الکرسی را حفظ است و من دستم را بلند کردم و آن را کامل خواندم. خیلی تشویقم کرد و از من پرسید چه سوره‌هایی را از بر هستم. همان‌جا اسمم را برای مسابقات نوشتند.
img-profile-author
قصه‌ها سرآغاز الفت امیرعلی با قرآن بود
امیرعلی یوسفی می‌گوید: کوچک‌تر که بودم، مادرم من را به کلاسی مربوط به سواد رسانه برد. مربی برنامه از حاضران پرسید کسی آیه‌ای از قرآن که درباره سواد رسانه باشد، بلد است؟
img-profile-author
استفاده دوباره از باد کولر آبی
محمدامین امیری پژوهشگر برتر استان توضیح می‌دهد: براساس تحقیقم، معلوم شد که هفتاد‌درصد انرژی در کولر‌های آبی درحال هدررفتن است.
img-profile-author
همایونی نخستین مزرعه هواکشت ایران را راه‌اندازی کرده است
مسعود همایونی می‌گوید: بار‌ها شکست خورده‌ام ولی آنچه باعث می‌شود امثال من از این شکست‌ها بلند شویم و دوباره شروع کنیم، علاقه به ایجاد و ساخت محصول جدید است.
img-profile-author
هاشم نعمتی، مؤلف ۶ کتاب روان‌شناسی است
هاشم نعمتی که ۳۰ سال از عمرش را در دانشگاه گذرانده می‌گوید: گرچه استفاده از شیوه‏‌های تربیتی که در کتاب‌‎ها آمده زیاد هم منطقی به نظر نمی‌‏رسد، اما بهره نبردن از آن‏‌ها هم که حاصل سال‏ها تحقیق پژوهشگران بوده نادرست است.
img-profile-author
شاید به خاطر هوافضا مجبور به مهاجرت شوم
هلنا فاضلی، مقام اول منطقه‌ای مسابقات پژوهش‌سرا‌ها را کسب کرده است. او می‌گوید: من عاشق تحصیل در رشته مهندسی هوا فضا‌ هستم اما متأسفانه امکان تحصیل در این رشته برای مهاجران افغانستانی وجود ندارد.
صفحه ۱بعدی