img-profile-author
مسجد «جفایی» و ثبت دو قرن خاطره برای اهالی سرشور
مسجد «جفایی» یکی از مساجد قدیمی مشهد در محله سرشور است که به‌نقل از هیئت‌امنای مسجد، قدمتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال دارد و در گذر سال‌ها ساکنان محله خاطرات بسیار با مسجد دارند.
img-profile-author
متولی «حسینیه پزندگان» سومین نسل «چلویی‌های دربان» هستند
حوالی سال ۱۳۲۳‌ خورشیدی، مرحوم «علی‌اکبر چلویی‌دربان» همراه با «سیدمحمود دری‌کرامت» و ۲۵ نفر از اعضای صنف چلوکبابی، در کوچه دربند نخودبریزها، زمینه شکل‌گیری حسینیه‌ پزندگان را فراهم آوردند.
img-profile-author
اقامه عزای حسینی (ع) در حسینیه صد ساله سراب
حسینیه سراب که متعلق به سنه ۱۳۰۰ است، در دل کوچه سعدی ۱۸ قرار دارد و هر شب جمعه هیئتی‌ها را دور هم جمع می‌کند تا سینه‌زنی و گفتن از حسین (ع) در هیاهوی زندگی روزمره رنگ نبازد.
img-profile-author
مسجد درخت بید؛ میراث ماندگار غلامعلی‌خان و میـرزا نصرالله
نام مسجد درخت بید، به خاطره‌ها گره خورده. به آب‌انبار ۲۰ پله، به شبیه‌خوانی‌های سنتی، به صحن حیاط میانی با درخت‌های بلند بید و توت، به غلامعلی‌خان مهربان و میرزانصرالله ثروتمند.
img-profile-author
حکایت تاریخ صدساله مسجد جعفری در خیابان توحید
این مسجد صدساله بخشی از تاریخ مشهد است که افرادی مانند شیخ‌احمد کافی، واعظ معروف مشهدی نمازهایشان را در همین مسجد اقامه می‌کرده‌اند.
img-profile-author
مکتب‌الحسین(ع) جور کمبودهای محله نوده‌ را می‌کشد
فضای کانون ۵۰‌متر است، اما کارگروه‌هایی از قبیل امور خیریه، نشریه، ورزش، برگزاری مراسم و جشن‌ها در حال فعالیت هستند.
img-profile-author
خیلی خودمانی در هیئت غدیر محله ارشاد
علیرضا کریمی تعریف می‌کند: پس‌از ساخت مسجد، دوباره هیئت شکل گرفت، اما به‌خاطر نام «غدیر باباعلی» اعضا پیشنهاد کردند هیئت هم، نام «غدیر» داشته باشد.
img-profile-author
جمعه‌ها قرار مسجدسازی دسته جمعی اهالی چهاربرج
حدود ۶۰ نفر از اهالی محله چهاربرج هر جمعه دور هم جمع می‌شدند تا مسجد «علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)» را برای ماه محرم آماده کنند، از پسر بچه ۸ ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله.
img-profile-author
کتابخانه مسجد امام‌رضا (ع) برای اهالی الهیه نعمت است
دغدغه‌مندان مسجد برای ایجاد علاقه اهالی به کتاب و نشر فرهنگ کتاب‌خوانی برنامه‌های متنوعی دارند؛ از «شنبه‌های با کتاب» گرفته تا طرح «ببر و بخوان و نیار» و «نذر کتاب».
img-profile-author
کارآفرینی در زیرزمین مسجد خیابان دلاوران
اکرم فرزادی می‌گوید: به حاج‌آقا فدایی پیشنهاد کردیم که در آشپزخانه مسجد، محصولات خوراکی خانگی تولید کنیم. نزدیک دو ماه طرح ما در کارگروه اقتصادی مسجد بررسی می‌شد تا بالاخره نواقص آن رفع و از ماه قبل اجرا شد.
صفحه ۱بعدی