img-profile-author
اعتکاف نوجوانان در مسجد امام‌رضا(ع)
سعید انصاری می‌گوید: ه هیچ‌چیزی که در خارج از مسجد در‌حال اتفاق افتادن است، فکر نمی‌کنم. حال خوب عبادت و آرامش، ذخیره‌ای است که از این چند روز برای مقابله با سختی‌ها و چالش‌های طول سال با خود می‌برم.
img-profile-author
تابش نور قرآن در قلب کودکان مسجد ارشادالرضا(ع)
کودکان مسجد ارشادالرضا (ع) در ماه رمضان به‌جای جزءخوانی، کلاس‌های آموزشی قرآن برگزار می‌کند و به مرکز تخصصی برای آموزش صوت و لحن تبدیل شده است.
img-profile-author
لباس‌های نو هدیه مسجد محبان‌الحسین(ع) به کودکان
سیدعلیرضا طالبیان می‌گوید: تعداد لباس‌های توزیع‌شده در اولین سال زیاد نبود، اما در سال‌های بعد بیشتر شد، سال گذشته، نزدیک به هزار دست لباس شامل لباس گرم، چادر و... بین خانواده‌های نیازمند توزیع کردیم.
img-profile-author
سفره افطار ۷۰ ساله مسجد جامع رضوی در محله آبکوه
غلامعلی شریفی می‌گوید: آن سال‌ها خانواده‌ها بنابر وسع و توان مالی‌شان مقداری پول، چای، قند، نان یا گوشت را دراختیار مسئولان هیئت‌امنای مسجد رضوی قرار می‌دادند.
img-profile-author
مسجد ۴۰۰ ساله حیدری‌ها؛ یادگار علی بیک
در دوران شاه عباس؛ مسجدی در بالا خیابان ساخته شد که هنوز رد و نشانش برجاست. دو سنگ‌نوشته قدیمی روی دیوار مسجد نصب شده است، که نشان از قدمت و دیرپایی مسجد دارد.
img-profile-author
مسجدِ «قلعه شقا» بنایی در موقوفه نواده نادر
روستای شقا جزو موقوفه قهارقلی میرزا، نواده نادرشاه افشار است که حدود ۲۰۰ سال از وقف آن می‌گذرد و پیشینه مسجد «قلعه شقا» یا مسجد ابولفضل (ع) به بیش‌از ۱۰۰ سال پیش می‌رسد.
img-profile-author
جلسه قرآن پرمخاطب تکیه علی‌اکبری‌ها
تکیه بزرگ علی‌اکبری‌های محله بالاخیابان مسجد نوساز، اما تاریخ‌دار است که جلسات قرآنی آن بسیاربا قدمت است. در شب‌های ماه مبارک رمضان مشتاقانی می‌آیند تا در فضایی معنوی و شاد آیه‌آیه از جام قرآن سر بکشند و سیراب شوند.
img-profile-author
میراث مسجد «مقبل»   
معماری صد و اندی ساله مسجد حمزه که میرزا‌ابوتراب معروف به «مقبل» در بازارچه سراب بنا کرده است، احتیاج به حفاظت دارد.
img-profile-author
خودباوری دختران در کانون «حصان»
کانون «حصان» یکی از پایگاه‌های فعال فرهنگی در محله هدایت است که به‌خوبی توانسته است دختران این محدوده را به خود جذب کند.
img-profile-author
خشت خشت مسجد مهرگان با مهر مردم بالا رفت
اهالی مهرگان خشت‌خشت این بنا را با دستان خود گذاشته‌اند. بنایی که مثل گوهر در شهرک می‌درخشد و نام زیبای «فاطمه‌الزهرا (س)» را به خود اختصاص داده است.
صفحه ۱بعدی