img-profile-author
هنر گلدوزی مشهد شناسنامه‌دار است
عبدالحسین مهدوی‌مقدم ۵۰ سال سابقه در هنر گلدوزی دارد. او بیش از ۱۰۰ اثر هنری در قالب تابلو، پرده و پرچم تولید کرده که برخی از آن‌ها در ایران و خارج از کشور به فروش رفته است.
img-profile-author
ر اه رفتن «جنگی» روی لبه تیغ
رضا جنگی کارتونیست محله عبدالمطلب می‌گوید: شاید اگر آن روز نمی‌دیدم که آقای فربدنیا چطور هنرمندانه روی مقوای شیرینی، دویدن یک شیر را به تصویر کشیده، حالا من هم مثل برادرهایم مهندس بودم.
img-profile-author
خانه میرمرتضوی‌ها، پاتوق اهل فرهنگ و ادب است
برنامه‌هایی که خانواده میرمرتضوی برگزار می‌کنند، به نام محفل «روشنا» در بین اهل فرهنگ شناخته می‌شود. آن‌ها باشگاه روشنک را نیز برای کودکان و نوجوانان راه انداخته‌اند.
img-profile-author
زندگی امیراطهرسهیلی و محبوبه سلطانی به سینما گره خورده
زوج هنرمند محله لادن سال‌هاست در عرصه سینما حضور دارند. امیراطهر سهیلی، کارگردان، تدوین‌گر و نویسنده سینما است و همسرش محبوبه سلطانی هم به عنوان طراح لباس و بازیگر مشغول به کار است.
img-profile-author
مجید نوروزی برنده جشنواره ملی مهارت آشپزی است
مجید نوروزی جوانی که متفاوت از هم‌سن‌و‌سال‌های خودش به‌عنوان یک آشپز نمونه تلاش کرده و حائز مقام دوم کشوری در این رشته شده است.
img-profile-author
دری رو به دنیای نقاشی
سمیه میرشاهی در کلاس خیاطی، عاشق طراحی شد. حالا بیست سال از آن زمان می‌گذرد و او خودش مربی نقاشی شده است و در مسجد نور و بوستان جهان‌شهر به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.
img-profile-author
روبات‌های مقوایی حجت واقعی است
سید حجت حسینی می‌گوید: تا الان بیشتر از ۱۰ مدل تفنگ، آرپی‌جی و دیگر وسایل را فقط با تا‌زدن کاغذ درست کرده‌ام. این تجربه‌ها کمک کرده است که بتوانم ماکت‌های مقوایی خوبی بسازم.
img-profile-author
غلامپور دهسرخی هر محرم، یک شعر می‌سراید
این هنرمند می‌گوید: سروده‌های محرمی هرسال عمق بیشتری پیدا می‌کنند؛ زیرا هرسال این واقعه را عمیق‌تر درک می‌کنم و معنا تازه‌ای از آن دریافت می‌کنم. واقعه کربلا هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود.
img-profile-author
سنگ‌نگار؛ هنر حسین سراقی در ترکیب نگارگری و حکاکی
حسین سراقی نوغانی می‌گوید: اسم «سنگ‌نگار» را خودم بر روی این هنر گذاشته‌ام و قصد دارم ترویجش دهم. اگر عمرم اجازه دهد، می‌خواهم کتابی دربارۀ هنر سنگ‌نگاری هم بنویسم تا برای آیندگان بماند.
img-profile-author
بسیاری از نقاشی دیواری‌های مشهد هنر سعید عمرانی است
سعید عمرانی حدود ۱۰‌سال است به‌صورت حرفه‌ای وارد کار نقاشی دیواری شده و طراحی و اجرای بسیاری از نقاشی‌های دیواری سطح شهر را به عهده داشته است.
صفحه ۱بعدی