کد خبر: ۷۷۴
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

شارستان به جای ته‌پل محله

از مغازه آقارضا که همین چندسال پیش طعمه آتش شد و از مغازه «اسمال لخه» که تنها پینه‌دوز ته‌پل‌محله بود هم دیگر اثری نیست. از آن همه هیاهو و خوش‌بش‌های همسایه‌ها از خروس‌خوان تا شغال‌خوان. از آن همه خاطره 2 مسجد و خانه تاریخی موسوی‌نژاد به‌جا مانده است. این روزها جوان‌ها ته‌پل‌محله را به نام شارستان می‌شناسند و برج‌های سفید تجاری‌مسکونی.

دیگر خبری از کوچه‌های تودرتو نیست. برخلاف امروز، ته‌پل‌محله در سال‌های دور سرزنده و پر از زندگی بود. از آن روزها و درخت‌های توت قطور میدانگاه ته‌پل‌محله که بچه‌ها در این فصل سال از آن‌ها آویزان می‌شدند تا توت را روی چادر‌های باز پایین درخت بتکانند، فقط خاطره‌اش در اذهان قدیمی‌های محل مانده است.

از مغازه آقارضا که همین چندسال پیش طعمه آتش شد و از مغازه اسمال لخه که تنها پینه‌دوز ته‌پل‌محله بود هم دیگر اثری نیست. از آن همه هیاهو و خوش‌بش‌های همسایه‌ها از خروس‌خوان تا شغال‌خوان. از آن همه خاطره 2 مسجد و خانه تاریخی موسوی‌نژاد به‌جا مانده است. این روزها جوان‌ها ته‌پل‌محله را به نام شارستان می‌شناسند و برج‌های سفید تجاری‌مسکونی.

 

برج‌های تجاری مسکونی که در 2طرف شارستان می‌بینید، روی ریزپلاک‌هایی ساخته شده‌اند که روزگاری خانه بزرگان و ریش‌سفیدان محله بود.

 

مسجد حجتیه که اهالی قدیمی ته‌پل‌محله آن را به درخت توتش می‌شناختند و همین نام روی آن باقی ماند، یکی از مساجد قدیمی به‌جامانده از دوران پهلوی دوم است.

 

از میدان ته‌پل‌محله هم فقط همین درخت‌ توت باقی مانده که این روزها خشک شده است. مسجد تاریخی مروی‌ها نیز از روزگار خوش ته‌پل‌محله به‌جا مانده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44