کد خبر: ۱۰۲۱۱
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

مشتری‌مداری، راز موفقیت طلافروش احمدآباد

هاشم تفکری یکی از زرگران قدیمی سی‌متری‌ احمدآباد است که که مغازه او به عنوان واحد نمونه صنف طلافروشان نیز معرفی شده است.

در بازار‌های رقابتی و پیچیده امروزی، علاوه بر کیفیت و طرح‌های تبلیغاتی اجناس، این مشتری مداری و شیوه برخورد است که شما کاسب محترم را به عنوان یک واحد نمونه در میان مردم معرفی می‌کند.

در بازار ایرانی و اسلامی، مشتری‌مداری نه تنها برای کسب درآمد و منفعت بیشتر، بلکه با توجه به آموزه‌های دینی و براساس کرامت انسانی و انگیزه‌های معنوی انجام می‌شود.

با اینکه این روز‌ها مردم چنان مشغول کار‌های خود می‌شوند که وقتی را برای معاشرت با هم، آن هم در هنگام معاملات و خرید و فروش ندارند، اما هنوز هم هستند افرادی که حسن خلق را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند و صبوری پیشه می‌کنند تا با تکیه بر قوانین الهی، رضایت طرفین معامله حاصل شود.

یک نمونه‌اش همین هاشم تفکری قدیمی‌ترین زرگر سی‌متری‌ محله احمدآباد است که مغازه او به تازگی به عنوان واحد نمونه صنف طلافروشان نیز معرفی شده است. به سراغ او می‌رویم تا دلایل و عواملی که او را در صنف خود نمونه کرده است، جویا شویم.

 

حوصله کنید و خوشنام باشید!

وارد مغازه که می‌شوید برق طلا‌ها چشمانتان را می‌گیرد. هرچه که بخواهید هست؛ از طرح‌های سنتی‌تر گرفته تا مدل‌های روز و جدید با برند‌های معروف و نام‌آشنای اروپایی. مغازه شلوغ است و برای شنیدن پاسخ هر سؤالم، باید صبر کنم تا تفکری، از روی حوصله پاسخ هر مشتری را بدهد و بازگردد.

او، مشتری‌مداری و اهمیت دادن به خواست و نظر مشتری را یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب شدنش به عنوان واحد نمونه صنف، می‌داند و می‌افزاید: رعایت انصاف از دیگر اصول مشتری‌مداری است که هر کاسب باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. انگشت می‌گذارد روی کلمه «حوصله» و تاکید می‌کند که این راز بزرگ مشتری‌مداری است؛ اما از آن مهم‌تر خوشنامی ا‌ست که فقط با صداقت به دست می‌آید.

 

طلا سرمایه زندگی ایرانی‌هاست

تفکری، اهالی منطقه را مردمی خوب و فهیم می‌داند و می‌گوید: همیشه برای کار در این منطقه از شهر و سر و کار داشتن با این اهالی، خدا را شکر می‌کنم.

وی مشهد قدیم را با حال و هوای این روز‌های آن مقایسه می‌کند و می‌گوید: من قدیمی‌ترین زرگر سی‌متری‌های احمدآبادم و سابقه حدودا ۲۸ ساله در این منطقه دارم. از همان ابتدای کارم تاکنون به مردم این محله و سلیقه آنان آشنایی پیدا کردم. با وجود اینکه این سال‌ها و روز‌های اخیر قیمت طلا روزبه‌روز افزایش پیدا کرده است، اما، چون طلا در زندگی ایرانی‌ها به نوعی حکم سرمایه دارد، خرید و فروش آن همیشه انجام می‌شود.

رضایت مشتری بهترین خاطره‌ای است که می‌خواهم هر روز تکرار شود این کاسب نمونه یادآور می‌شود: مردم بهترین قاضی هستند و رعایت انصاف، سلیقه و ارائه کار باکیفیت، باعث جلب رضایت آنها می‌شود.

او می‌گوید: تمام زندگی انسان مجموعه‌ای از خاطرات است و هر روز در خود خاطره‌ای پرورش می‌دهد؛ اما بهترین خاطره برای من هنگامی است که مشتری با رضایت از جنس، کار و کیفیت برخورد، از در مغازه‌ام خارج می‌شود. این خاطره خوشی است که سعی می‌کنم هر روز شاهد تکرار آن باشم.



* این گزارش شنبه ۱۰ تیر ۹۱ در شماره ۱۰ شهرآرامحـله منطقه یک چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44