کد خبر: ۹۱۴
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه‌ای قدیمی‌تر از گلشهر

بولوار شهید آوینی مسیر اصلی دسترسی شهروندان ساکن محدوده گلشهر به دیگر نقاط شهر و به‌عکس است. در ابتدای این بولوار خیابان آوینی5 قرار دارد. این خیابان روبه‌روی کلانتری انتظامی گلشهر و در جوار بوستان آلاله‌هاست. انتهای آن به خیابان گلریز گلشهر می‌رسد که در گذشته به عنوان قلعه کهنه گلشور یا گلشن شناخته می‌شده است.

بولوار شهید آوینی مسیر اصلی دسترسی شهروندان ساکن محدوده گلشهر به دیگر نقاط شهر و به‌عکس است. در ابتدای این بولوار خیابان آوینی5 قرار دارد. این خیابان روبه‌روی کلانتری انتظامی گلشهر و در جوار بوستان آلاله‌هاست. انتهای آن به خیابان گلریز گلشهر می‌رسد که در گذشته به عنوان قلعه کهنه گلشور یا گلشن شناخته می‌شده است. آوینی5 با اینکه خیابان بلندی نیست اما مکان‌های مهمی را در خود جای داده است. قبلاً این محدوده به نام گلشن شناخته می‌شده که پسوند فامیلی بسیاری از اهالی است.

 

مسجد و حسینیه قمر بنی‌هاشم 6سال پیش با همکاری شهرداری مشهد بنا شد و مجموعه گود باستانی رستم دستان در طبقه زیرین آن دایر است.

 

قرائت‌خانه و سالن ورزشی شهید آوینی از دیگر مکان‌های این کوچه است. این قرائت‌خانه توسط شهرداری مشهد دایر شده است و سالن مطالعه و امانات کتاب دارد.

 

گود باستانی رستم دستان در بهار سال 1397 افتتاح شد. این مجموعه دارای گودی مناسب ورزش برای 15ورزشکار است. وجود آن باعث رونق ورزش باستانی شده است.

 

ایستگاه آتش‌نشانی18نیز در این خیابان است و محدوده عملیاتی آن شامل محلات شهید آوینی، ثامن، مهرآباد، حسین‌آباد، امیرالمؤمنین(ع) و...است. 

ارسال نظر