کد خبر: ۴۵۲۰
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱

کوچه مدرسه‌ها در محله نیزه

وجود پنج‌مدرسه، کوچه شهید آوینی51 را به یکی از گذر‌های پرتردد محله تبدیل کرده است و خیلی از ساکنان قدیم و جدید محله، آن را به نام «کوچه مدرسه‌ها» می‌شناسند.

ابتدا و انتهای کوچه شهیدآوینی ۵۱ دو ویژگی دارد که در نشانی‌دهی به شهروندان کمک بسیار می‌کند. ابتدای آن مدرسه‌ای قدیمی است و انتهای آن به زمین‌های خالی و خاکی ختم می‌شود. وجود پنج‌مدرسه، این کوچه را به یکی از گذر‌های پرتردد محله تبدیل کرده است و خیلی از ساکنان قدیم و جدید محله، آن را به نام «کوچه مدرسه‌ها» می‌شناسند.

دیوار‌های رنگارنگ این مدارس، منظره چشم‌نوازی به این معبر باریک بخشیده است. زمین‌های خالی انتهای آن هم با آنکه با آجر و سیمان محصور شده است، گاهی پاتوق کارتن‌خواب‌ها و ضایعات جمع‌کن‌های گذری می‌شود.

کوچه مدرسه‌ها؛ منطقه ۵ - محله نیزه

دبیرستان دوره دوم سید‌الشهدا (ع) در این معبر قرار دارد و این روز‌ها برنامه جشن انقلاب را برای دانش‌آموزان گلشهری درنظر گرفته است.

کوچه مدرسه‌ها؛ منطقه ۵ - محله نیزه

درختان ابتدای این کوچه به گفته مو‌سپید‌های آن، بیش‌از پنجاه‌سال عمر دارند و در بهار سرسبز می‌شوند که محله را با‌طراوت می‌کنند.

کوچه مدرسه‌ها؛ منطقه ۵ - محله نیزه

اولین مدرسه در این فرعی محله نیزه، دبستان دوره اول پسرانه قدس است که اوایل پیروزی انقلاب پایه‌هایش گذاشته می‌شود. دبستان هاجر یک درکنار آن بعدتر ساخته شد و برای دختران دوره اول است.

 

کوچه مدرسه‌ها؛ منطقه ۵ - محله نیزه

دبستان دوره دوم هاجر سال‌۱۳۵۸ شکل می‌گیرد تا دختران این محدوده از تحصیل باز‌نمانند. از عمر دبیرستان دخترانه ام‌البنین (س) که چسبیده به مدرسه هاجر است، چهارسال می‌گذرد.

ارسال نظر