کد خبر: ۴۵۱۷
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

کوچه‌ای با ساکنان همدل و همراه در محله مقدم

کوچه پروین اعتصامی۱۵ یکی از کوچه‌های قدیمی محله مقدم است که به گفته ساکنان فعلی، تعداد کمی از آدم‌های قدیم در آن زندگی می‌کنند؛ با‌وجوداین اهالی کوچه همدل و همراه هستند و در برگزاری مراسم مختلف به هم کمک می‌کنند. بیشتر خانه‌های این کوچه ویلایی و ساخت قدیم است.

کوچه پروین اعتصامی۱۵ یکی از کوچه‌های قدیمی محله مقدم است که به گفته ساکنان فعلی، تعداد کمی از آدم‌های قدیم در آن زندگی می‌کنند؛ با‌وجوداین اهالی کوچه همدل و همراه هستند و در برگزاری مراسم مختلف به هم کمک می‌کنند.

بیشتر خانه‌های این کوچه ویلایی و ساخت قدیم است و گویای تاریخچه قدیمی این معبر. یکی از گلایه‌های اهالی این کوچه، وقوع تصادفات بیش‌از حد در انتهای این خیابان است که به تقاطع خیابان شهید‌عرفانی متصل می‌شود.

کوچه‌ای با ساکنان همدل و همراه؛ محله مقدم

مسجد سجادیه در ابتدای کوچه قرار دارد. این مسجد پنج‌سال است که بازسازی شده و دیگر اثری از بنای قدیم آن که شبیه خانه بوده است، نیست.

کوچه‌ای با ساکنان همدل و همراه؛ محله مقدم

حسینیه خضرینی‌ها (روستایی در نزدیکی گناباد) در اواسط کوچه، حدود سی سال است فعالیت می‌کند. این حسینیه محل برگزاری مراسم مختلف عزاداری و حتی عروسی است.

کوچه‌ای با ساکنان همدل و همراه؛ محله مقدم

سید‌حسن حسینیان، عضو شورای اجتماعی محله مقدم، می‌گوید: نام محله ما برگرفته از آقای «مقدم»، مالک قدیم اراضی اینجاست که همچنان روی محله باقی مانده است.

کوچه‌ای با ساکنان همدل و همراه؛ محله مقدم

درختان قدیمی محله پروین اعتصامی که بیش از هفتاد‌سال از عمرشان می‌گذرد، روزگاری با آب قناتی که از محله سیدی جاری می‌شد، آبیاری می‌شدند.

ارسال نظر