کد خبر: ۳۰۴۳
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خیابان آیت‌الله طبسی ،کوچه کبوترخانه

از خیابان‌هایی که وقت مرور خاطرات زیارتی‌مان ردپای آن در ذهنمان پررنگ است، خیابان آیت‌الله طبسی است که با داشتن دید مستقیم به حرم‌مطهر، این روزها یکی از گذرهای اصلی تشرف و پاتوق عکاسی است. این خیابان پنج‌ساله که ساختش نیز پنج سال طول کشید، قراربود دوسطحی باشد؛ طبقه بالا ماشین‌رو و سطح زیرین تجاری. از همین رو موقتا روگذر آن در سال1396 به بهره‌برداری رسید تا طبقه زیرین آماده‌شود، اما این روزها با کش‌وقوس‌های به‌وجودآمده بر سر طرح جدید حریم رضوی که طبقه زیرین آن را برای فضای فرهنگی و گردشگری پیش‌‌بینی کرده، بخش دوم آن تعطیل است

از خیابان‌هایی که وقت مرور خاطرات زیارتی‌مان ردپای آن در ذهنمان پررنگ است، خیابان آیت‌الله طبسی است که با داشتن دید مستقیم به حرم‌مطهر، این روزها یکی از گذرهای اصلی تشرف و پاتوق عکاسی است. 

این خیابان پنج‌ساله که ساختش نیز پنج سال طول کشید، قراربود دوسطحی باشد؛ طبقه بالا ماشین‌رو و سطح زیرین تجاری. از همین رو موقتا روگذر آن در سال1396 به بهره‌برداری رسید تا طبقه زیرین آماده‌شود، اما این روزها با کش‌وقوس‌های به‌وجودآمده بر سر طرح جدید حریم رضوی که طبقه زیرین آن را برای فضای فرهنگی و گردشگری پیش‌‌بینی کرده، بخش دوم آن تعطیل است.

این خیابان 500متری که خیابان آیت‌الله خزعلی را به صحن غدیر حرم امام‌رضا(ع) وصل می‌کند، در محرم و صفر پاتوق موکب‌دارهایی است که می‌خواهند از زائران امام‌رضا(ع) شبانه‌روزی پذیرایی کنند.

 

این معبر در انتهای محله چهارباغ ساخته شد و از همان ابتدا قرار بود ورودی کوچه چهارباغ به‌سمت حرم‌مطهر با این پروژه مسدود نشود، به دنبال همین سال‌ گذشته کوچه‌ای به‌سمت چهارباغ باز شد. این خیابان دو کوچه فرعی دارد.

 

این خیابان سازه‌‌ای هویتی متناسب با حرم مطهر به نام کبوترخانه دارد که به یاد امام هشتم(ع) در هشت ضلع ساخته شده‌ است. کبوترخانه از حدود 10سال قبل پذیرای کبوتران نذری با نام امام‌رضا(ع) است.

 

 

 

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44