کد خبر: ۱۰۴۶۶
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

هر روز بازار کجا بریم؟

مجموع روزبازارها و شب‌بازارها در سطح شهر مشهد ۲۶ مورد است که بدلیل تنوع محصولات و قیمت مناسبشان با استقبال خوب مشتریان روبه‌روست.

جمعه بازار، شنبه بازار، یکشنبه بازار و... عناوینی است که بر اساس روز‌های هفته بر روی بازار‌های سیار ماندگار شده و یکی از جذاب‌ترین بازارها برای عموم مردم است. در این بازارها، فروشندگان در همان روز خاص، وسایل و محصولشان را در مکان مشخصی که شهرداری درنظر گرفته است، در غرفه‌های مربوط به خود عرضه کرده و به فروش می‌رسانند. در پایان روز نیز، بساطشان را جمع‌آوری کرده و می‌برند. 

از میان این فروشندگان، برخی تنها در یک روز بازار نزدیک به محل کسب و یا زندگی‌شان فعالیت دارند که در این صورت تنها هفته‌ای یکبار، اقلام قابل فروش خود را عرضه می‌کنند، اما بیشترشان افرادی هستند که جای مشخصی برای فروش محصول ندارند و تنها ناگزیرند که در بازار‌های سیار اقدام به جذب مشتری کنند، از این‌رو هر روز در بازار مربوط به آن روز هفته که هر یک در نقطه‌ای از شهر جانمایی شده‌اند، برای فروش حضور دارند.

در مجموع این بازار‌ها از جمله مراکز فروشی هستند که به‌دلیل تنوع کالا‌ها و مناسب بودن قیمت‌ها معمولا با استقبال خوب مردم مواجه می‌شوند و همین نکته یکی از اهداف مهم شهرداری در رونق کسب و کار و حمایت از مصرف‌کنندگان است؛ به طوری‌که حتی از دیگر شهر‌ها و روستا‌های استان خراسان هم برای شرکت در روزبازار‌ها به مشهد می‌آیند و با فروش اقلامشان کسب درآمد می‌کنند. 

در این بازار‌ها محصولات مختلفی همچون میوه و تره‌بار، کفش و پوشاک، لوازم خانه و به اصطلاح از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد به فروش می‌رسد. مجموع بازار‌های موقت (روزبازار و شب‌بازار) در سطح شهر مشهد ۲۶ مورد است. قدیمی‌ترین این بازار‌ها در مشهد مربوط به جمعه بازار کتاب در محدوده خیابان مدرس است که طرفداران خاص خود را دارد. 

در جدول زیر نشانی و اطلاعات کامل مربوط به این بازار‌ها و مساحت اختصاص یافته به هریک را آورده‌ایم.

 

هر روز بازار کجا بریم؟

پنچ‌شنبه‌بازار دلاوران منطقه ۹

 

 

هر روز بازار کجا بریم؟فهرست روزبازارهای سیار مشهد

 

هر روز بازار کجا بریم؟

سه‌شنبه‌بازار مهرآباد منطقه ۵

 

هر روز بازار کجا بریم؟

پنج‌شنبه‌بازار جذاب جاهدشهر منطقه ۱۲

هر روز بازار کجا بریم؟

فهرست بازارهای حاشیه‌ای مشهد

 

هر روز بازار کجا بریم؟

بازارچه صنایع دستی در بوستان مادر و کودک

 

هر روز بازار کجا بریم؟

فهرست عصربازارهای مشهد

 

هر روز بازار کجا بریم؟

شب‌بازار خیابان راهنمایی منطقه یک

هر روز بازار کجا بریم؟

فهرست شب بازارهای مشهد

 

هر روز بازار کجا بریم؟

جمعه بازار شاهنامه

هر روز بازار کجا بریم؟

فهرست جمعه بازارهای مشهد

 

 

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44