کد خبر: ۹۹۸۶
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

کوچه‌ای که میزبان روضه یک محله است

اگر در ماه محرم و صفر، گذرتان به کوچه شیخ‌صدوق ۱۳ در محله خیرآباد بیفتد، حداقل سیصد‌نفر از اهالی محله را خواهید دید که دوطرف پیاده‌رو روی صندلی نشسته‌اند و مراسم عزاداری برای اباعبدالله (ع) برگزار می‌کنند. 

کوچه شیخ‌صدوق ۱۳ در محله خیرآباد برای خیلی‌ها خاطره‌ساز است. اگر از قدیمی‌ها درباره این کوچه بپرسید، از کشت‌وکار کشاورزان و خاطرات روستای خیرآباد برایتان خواهند گفت. این روز‌ها حوالی ساعت‌۱۸ اگر گذرتان به این کوچه بیفتد، حداقل سیصد‌نفر از اهالی محله را خواهید دید که دوطرف پیاده‌رو روی صندلی نشسته‌اند و مراسم عزاداری برای اباعبدالله (ع) برگزار می‌کنند. 

با همین برنامه کوتاه و مختصر، همدلی میان اهالی افزایش پیدا کرده است. برای برگزاری مراسم، هر‌یک از همسایه‌ها، گوشه‌ای از کار را می‌گیرد تا مراسم بدون عیب‌و‌نقص برگزار شود.


میزبان  «روضه محله»

مسجد امام‌زمان (عج) جزو مساجد محوری محله و در کوچه شیخ صدوق ۱۳ واقع شده‌است. از مهم‌ترین برنامه‌های این مسجد می‌توان به برپایی کلاس‌های مشاوره درمانی، حلقه‌های صالحین و پاتوق مادران و دختران اشاره کرد.

میزبان  «روضه محله»

حاج‌عباس پاکباز ۸۶‌سال دارد و از قدیمی‌های این کوچه است. مردم او را به «عموعباس» یا «باباعباس» می‌شناسند. او سال‌۱۳۷۶ هیئت جان‌نثاران حضرت علی‌اصغر (ع) را با چند پسربچه قد‌و‌نیم‌قد راه انداخت و الان این هیئت به محفلی برای حضور جوانان و اهالی محله تبدیل شده است.

میزبان  «روضه محله»

بوستان محلی «ارکیده» در تقاطع اول کوچه شیخ‌صدوق‌۱۳ قرار گرفته است. این بوستان محلی، عصر‌ها پاتوق پیشکسوتان و خانواده‌هاست.

میزبان  «روضه محله»

«روضه محله» از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر، همه‌روزه از ساعت‌۱۸ تا حوالی اذان مغرب در ابتدای این کوچه برگزار می‌شود. زمان شکل‌گیری برنامه روضه محله به دوران شیوع ویروس کرونا برمی‌گردد.

میزبان  «روضه محله»

مهد قرآن «یوسف زهرا (عج)» حدود ده‌سال پیش در این کوچه راه‌اندازی شد. این مهد که مجوز رسمی از سپاه استان دارد، توانسته است پنج‌سال متوالی در جشنواره «غنچه‌های امید» مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کند و جزو مهد‌های برتر استان معرفی شده است.

* این گزارش یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۰ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44