کد خبر: ۹۸۴۲
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

کوچه‌ای با روضه‌های خانگی پر رونق در مهرمادر

کوچه مهر مادر ۱۹ با ساکنانی معمولا قدیمی، فضایی مناسب برای زندگی اجتماعی دوستانه و مسالمت‌آمیز فراهم کرده است. حضور پایگاه‌هایی با شالوده دینی مثل مسجد نیز باعت تقویت ارتباطات اهالی شده است.

کوچه مهر مادر ۱۹ با ساکنانی معمولا قدیمی، فضایی مناسب برای زندگی اجتماعی دوستانه و مسالمت‌آمیز فراهم کرده است. حضور پایگاه‌هایی با شالوده دینی مثل مسجد نیز باعت تقویت ارتباطات اهالی شده است. نصب پرچم‌ها و کتیبه‌های محرمی بر نمای بیرونی خانه‌ها و برگزاری دست‌کم هشت روضه خانگی در همین ایام، از نشانه‌های همدلی ساکنان این کوچه است.

کوچه‌ای با روضه‌های خانگی پر رونق

مسجدالرسول (ص) یک سال پس از پیروزی انقلاب در این کوچه ساخته شد. به‌تبع آن، کانون فرهنگی‌وهنری و پایگاه بسیج شهیدمحمود کاوه نیز راه اندازی شد. کلاس‌های تابستانی ذیل مسجد در این محله، پررونق است.

کوچه‌ای با روضه‌های خانگی پر رونق

عضویت در شورای اجتماعی محله مهرمادر، فرماندهی پایگاه بسیج خواهران مسجدالرسول (ص) و مدیریت مهدکودک غنچه‌های ولایت، بستر‌هایی است که فاطمه‌کبری احمدی برای خدمت به محله‌اش انتخاب کرده است.

کوچه‌ای با روضه‌های خانگی پر رونق

فاطمه براق‌سلامی ۳۵ سال است در این محله زندگی می‌کند. او دوشنبه و پنجشنبه هرهفته، به خیریه محبان‌الرسول (ص) در مهرمادر ۱۵ می‌رود، شاید بتواند گرهی از کار نیازمندان محله باز کند.


کوچه‌ای با روضه‌های خانگی پر رونق

مهدکودک غنچه‌های ولایت، سال ۱۳۹۰ در این کوچه راه‌اندازی شد. در این فضا نه‌فقط کودکان محله بلکه کارورزان جوان و بومی نیز به کسب مهارت می‌پردازند.


کوچه‌ای با روضه‌های خانگی پر رونق

جدول‌گذاری نامناسب مقابل منازل که موجب راکد ماندن آب در جوی‌ها شده است، درکنار نظافت ناکافی، موجب بوی نامطبوع و چهره‌ای نازیبا در کوچه شده و نارضایتی اهالی را به‌دنبال داشته است.

* این گزارش یکشنبه ۷ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۸ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44