کد خبر: ۹۹۸۵
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

دو مدال طلای کشوری، حاصل تلاش ووشوکار نوجوان محله خواجه‌ربیع

سه سال پیش به باشگاه شهید‌ناصری رفتم. آنجا بچه‌های هم‌سن‌و‌سال خودم را دیدم که مشغول تمرین بودند. از سبک مبارزه آنها خوشم آمد و همان‌جا ثبت‌نام کردم.

محمد اسعدی کلاس ششم درس می‌خواند و از نوجوانان دهه‌نودی محله خواجه‌ربیع است. چهارسال پیش، پایش به ورزش ووشو باز شد و حالا دو مدال طلای کشوری دارد، عضو تیم ووشوی نوجوانان استان و دارنده کمربند طلایی این رشته است. جز اینها جزو دانش‌آموزان درس‌خوان مدرسه امام‌رضا (ع) به شمار می‌رود.

 

- چطور به ورزش علاقه‌مند شدی؟
پدرم قبلا کشتی‌گیر بود و وقتی تمرین داشت، همراهش به سالن ورزشی می‌رفتم. ورزش را دوست داشتم؛ به‌همین‌دلیل ابتدا در رشته ژیمناستیک ثبت‌نام کردم. حدود یک‌سال تمرین کردم و بعد هم به‌سراغ رشته ورزشی ووشو آمدم.

- چرا از بین این همه رشته ورزشی، ووشو را انتخاب کردی؟
سه سال پیش بود که به باشگاه شهید‌ناصری رفتم. آنجا بچه‌هایی هم‌سن‌و‌سال خودم را دیدم که مشغول تمرین بودند. از سبک مبارزه آنها خوشم آمد و همان‌جا هم پیش استاد‌معراجی رفتم و ثبت نام کردم.

- از مقام‌هایی که در این مدت به دست آورده‌ای، برایمان بگو.
در مسابقات استانی یک بار موفق شدم مدال نقره بگیرم. در مسابقات کشوری هم دوبار موفق به دریافت مدال طلا شده‌ام. در مسابقات انتخابی تیم استان با شکست رقبا توانستم به عضویت این تیم درآیم و حدودا یک سال پیش هم با حضور در مسابقات کمربند طلایی، موفق به دریافت این کمربند شدم.

- الگوی تو در ووشو کیست؟
من در رشته ساندا کار می‌کنم. الگویم در این سبک، استاد سیدعلی معراجی است. او یکی از فعالان ورزشی محله ماست و در این سه سال، برایم بسیار زحمت کشیده است. اخلاق خوب و خوش او باعث شده است ورزش را جدی دنبال کنم.

- گفتی ساندا؛ چرا این سبک را انتخاب کردی؟
من عاشق مبارزه‌ام و با مبارزه انرژی می‌گیرم و ساندا نیز همه‌اش مبارزه است. می‌خواهم با همین سبک در مسابقات مختلف شرکت کنم و مقام بیاورم.

- هدف و آرزوی ورزشی‌ات چیست؟
آرزو دارم که قهرمان جهان شوم و باعث افتخار و سربلندی شهر و کشورم باشم.

-‌ ورزش حرفه‌ای نیازمند صرف وقت و انرژی بسیار است. چطور بین درس‌خواندن و ورزش هماهنگی ایجاد می‌کنی؟
خوبی مدرسه ما این است که همیشه صبح‌ها در مدرسه‌ام و شیفتم جابه‌جا نمی‌شود؛ بنابراین عصر‌ها به‌راحتی می‌توانم به باشگاه و ورزشم برسم. هیچ وقت نشده است که ورزش باعث خستگی‌ام برای درس‌خواندن بشود یا برنامه‌ها و امتحانات مدرسه جلو تمرینات ورزشی‌ام را بگیرد. شکر خدا درس‌هایم خوب است و، چون به ورزش و درس علاقه دارم، می‌توانم به هر‌دو رسیدگی کنم.

- برای هم‌سن‌و‌سال‌هایت چه توصیه و پیشنهادی داری؟
من به همه نوجوان‌ها توصیه می‌کنم که حتما یک ورزش را انتخاب کنند و ساعاتی در هفته را مشغول آن باشند. ورزش جدای از اینکه سلامتی جسم و آرامش روان را به همراه دارد، باعث تقویت مرام پهلوانی و بزرگی و جوانمردی آدم می‌شود.

* این گزارش یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۰ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44