کد خبر: ۹۶۹۵
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

انگیزه ورزش بانوان اطرافم شده‌ام!

سحر مومنی برای رسیدن به مقام‌های کشوری یا برون مرزی تلاش زیادی کرده است. خودش می‌گوید: از مهمانی، تفریح و استراحتم زدم تا بتوانم روی این سکو‌ها بایستم.

سحر مومنی خودش استعدادش را کشف کرده و از اینکه رشته ورزشی کونگ‌فو سبک «توآدو» را انتخاب کرده راضی است. او چهارسال قبل یعنی زمانی که پانزده‌سالش بود، به‌طور جدی ورزش رزمی را شروع کرد.

در همین مدت توانست مقام نایب‌قهرمان اوراسیا را در سال‌۱۴۰۲ و چندین مقام اول تا سومی کشوری و استانی را در کارنامه‌اش ثبت کند. این دختر با‌استعداد محله کوشش در‌حال آماده شدن برای المپیک و سکو‌های جهانی است. اما از اینکه اسپانسر مالی برای شرکت در مسابقات ندارد، گلایه می‌کند و می‌گوید امسال کنکور نداده است تا بتواند خرج سفرش به ارمنستان را جفت‌و‌جور کند.

- چطور شد که تصمیم گرفتی ورزش کنی؟
قبل از اینکه ورزش رزمی را شروع کنم، دوره کوتاهی به کلاس‌های ژیمناستیک و والیبال رفتم. اما هیچ‌کدام آنها هیجانی را که دنبالش بودم نداشتند. تا اینکه بعد از تحقیق و بررسی به رشته گونگ‌فو سبک توآدو رسیدم.

- چه شد که این ورزش را انتخاب کردی؟
از هیجان آن خوشم آمد و متوجه شدم این ورزش با روحیه‌ام بیشتر سازگار است. کمی که پیش رفتم و تمرین کردم، متوجه شدم قدرت دست و پایم زیاد است و همان چیزی را که برای این رشته ورزشی نیاز است، دارم.

- تصور می‌کردی روی سکوی نایب‌قهرمانی اوراسیا بایستی؟
راستش به‌هیچ عنوان تصور نمی‌کردم مقام بیاورم. برای رسیدن به مقام‌های کشوری یا برون مرزی بسیار تلاش کردم. از مهمانی، تفریح و استراحتم زدم تا بتوانم روی این سکو‌ها بایستم. گاهی دوستانم می‌گویند بی‌خیال تمرین و باشگاه شوم و تفریح کنم. اما وقتی باشگاه نمی‌روم و تمرین نمی‌کنم، انگار گم‌کرده‌ای دارم؛ چون با تمرین انرژی بسیار می‌گیرم.

- ۱۰ سال بعد را چطور برای خودت تصور می‌کنی؟
تصور می‌کنم ۱۰ سال آینده‌ام پر از اتفاقات ورزشی برون‌مرزی خوب باشد. به المپیک فکر می‌کنم و اینکه بتوانم درسم را ادامه بدهم.

- گفتی امسال کنکور شرکت نکردی. چرا؟
قصد شرکت در کنکور را داشتم. با برآورد هزینه‌ای که کردم، دیدم نمی‌توانم هم ۲۵ میلیون هزینه رفتن به مسابقات ارمنستان را بدهم و هم مخارج تحصیلم را جور کنم. ترجیح دادم برای مسابقه‌های برون‌مرزی خودم را آماده کنم، ولی سال آینده قصد دارم در کنکور برای رشته تربیت‌بدنی شرکت کنم.

- هزینه‌های سفر ورزشی‌ات را چطور تأمین کردی؟
مدتی مشغول کار بودم و پولم را پس‌انداز کردم. بعد‌از برگشت از مسابقات به‌دنبال کار دیگری هستم تا بتوانم درس و ورزش را با هم ادامه بدهم. متأسفانه هیچ حمایت مالی از ورزشکاران رزمی، چه بانوان و چه آقایان، نمی‌شود. انگار فقط فوتبال وجود دارد ولاغیر. در‌حالی‌که ورزشکاران رزمی، مقام‌آوری بیشتری برای کشور دارند، مسئولان کمترین توجه را به رشته‌های رزمی می‌کنند.

- ورزش چه تأثیری در زندگی‌ات داشته است؟
اول اینکه توانسته‌ام آن‌قدر قوی شوم که از خودم در زمان‌های خطر دفاع کنم. اما به نظر خودم، بهترین تأثیرش این بوده است که انگیزه ورزش دیگر بانوان اطرافم شده‌ام. آنها می‌خواهند مربی‌شان باشم و حتی پیشنهاد کرده‌اند که سالن ورزشی تأسیس کنم.

* این گزارش سه‌شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۳ شهرآرامحله منطقه ۷ و ۸ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44