کد خبر: ۵۱۱۳
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

وکیل‌آباد؛ خیابان خوشمزه مشهد

از حدود سه دهه پیش، فعالیت رستوران‌ها در حاشیه بولوار وکیل‌آباد شروع شد و در بیست‌سال اخیر، شاهد رونق بیشتر رستوران‌ها، فست‌فودی‌ها و آبمیوه فروشی‌ها در این مسیر هستیم.

از حدود سه دهه پیش، فعالیت رستوران‌ها در حاشیه بولوار وکیل‌آباد شروع شد و در بیست‌سال اخیر، شاهد رونق بیشتر رستوران‌ها، فست‌فودی‌ها و آبمیوه فروشی‌ها در این مسیر هستیم؛ مسیری که وکیل‌آباد را تبدیل به خیابانی خوشمزه و پر‌رنگ‌و‌لعاب در شهر کرده است.

این تنوع باعث شده است وکیل‌آباد شهروندان مناطق دور و نزدیک را به‌سمت خود بکشاند و با تنوع فراوان خوراکی‌هایی که در آن است، جایگزین یا شاید رقیبی برای طرقبه و شاندیز به شمار بیاید. در بین فروشگاه‌های این معبر، عنوان‌هایی مانند غذا‌های سنتی، فست‌فودی، دریایی، ترکی، رژیمی، استانبولی و... به چشم می‌خورد که در دیگر معابر در دسترس نیست.

خیابان پررنگ و لعاب

رستوران‌ها، فست‌فودی‌ها و آبمیوه‌ای‌های حاشیه وکیل‌آباد یکی از دلایل اصلی ایجاد ترافیک در این معبر هستند و سر شب‌ها، مشکلات ترافیکی به اوج خود می‌رسد.

 

خیابان پررنگ و لعاب

بعضی غذاخوری‌های وکیل‌آباد محبوبیت بسیاری دارند، به‌طوری که بیشتر روز‌ها در ساعت‌های سرو غذا، صف‌های طولانی مقابل آن‌ها شکل می‌گیرد و حتی نامشان مرجعی در نشانی‌دادن است.

 

خیابان پررنگ و لعاب

محمدرضا لعل پورمحمدی، پخت نان را از مادرش در روستا آموخته و از سی‌سال پیش تاکنون، نانوایی را به‌عنوان حرفه‌اش انتخاب کرده است. او پنج‌سال است که در رستوران‌های وکیل‌آباد، نان تنوری خوش طعمی می‌پزد.

 

خیابان پررنگ و لعاب

سرو چای قبل از غذا طبق فرهنگ ایرانی در رستوران‌ها و فست‌فودی‌های خیابان وکیل‌آباد هم انجام می‌شود. از لیوان سفالی، فنجان چینی و استکان کمرباریک برای سرو چای استفاده می‌شود.

 

خیابان پررنگ و لعاب

خانواده یعقوبی با وجود اینکه ساکن خیابان طبرسی هستند، رستوران‌های خیابان وکیل‌آباد را برای صرف شام انتخاب کرده‌اند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر