کد خبر: ۴۷۷۲
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

کوچه ۷۰ ساله رودکی در محله بهشتی

قدمت کوچه رودکی‌۲۰ هفتاد‌سال است. عرض بیست‌متری این خیابان، آن را به یکی از معابر پرتردد محله بهشتی تبدیل کرده و گذرگاهی است برای دسترسی ساکنان محله به بزرگراه شهید‌سردارسلیمانی.

کوچه رودکی‌۲۰ یا «شهید مجیدالله عنایتی» جزو معدود کوچه‌هایی است که کمتر به نام خودش شناخته می‌شود و بیشتر اهالی محله بهشتی، آن را به نام «بهشتی‌۴۰» می‌شناسند که چند چهارراه دارد و معبر رودکی ۲۰ بین چهارراه اول و دوم آن قرار دارد. در نقشه‌های سال ۱۳۳۳ رودکی ۲۰، «اسدا...» نام داشت.

آن‌طور‌که اهالی می‌گویند، حدود پنجاه‌سال است که نام رودکی برای این معبر انتخاب شده و قدمت معبر رودکی‌۲۰ نیز هفتاد‌سال است. عرض بیست‌متری این خیابان، آن را به یکی از معابر پرتردد محله بهشتی تبدیل کرده و گذرگاهی است برای دسترسی ساکنان محله به بزرگراه شهید‌سردارسلیمانی.

کوچه ۷۰ ساله در محله بهشتی

مسجد «پنج‌تن (ع)» که سال ۱۳۴۲ تأسیس شد، از مساجد مهم زمان انقلاب بوده است. در زمان جنگ تحمیلی این مسجد، پایگاه اعزام رزمندگان بود و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و ارسال می‌کرد. این مسجد در سال ۱۳۸۰ بازسازی شد.

 

کوچه ۷۰ ساله در محله بهشتی

کتابخانه مسجد پنج‌تن (ع) در سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شد و وابسته به کتابخانه آستان قدس رضوی است. این کتابخانه بیش‌از ۶ هزار نسخه کتاب چاپی با موضوعات مختلف دارد.



کوچه ۷۰ ساله در محله بهشتی

همسرشهید رحیم نورانی در این کوچه ساکن است. شهید، مدیر سازمان عشایری استان خراسان بود که سال‌۱۳۶۶ با عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و با سمت فرمانده گردان روز ۱۸ فروردین در پاسگاه شلمچه به شهادت رسید.

 

کوچه ۷۰ ساله در محله بهشتی

«مدرسه علمیه زهرای اطهر» زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان از سال ۱۳۶۲ به همت استاد خاموشی طاهایی، مؤسس مدرسه علمیه نرجس (س)، تأسیس شد.

ارسال نظر