کد خبر: ۶۹۹
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

خیابان شهید جهان‌آرا؛ شاهراه ارتباطی محله بهشتی

بولوار شهید جهان‌آرا با طول تقریبی 750متر و عرض تقریبی 13متر در محله بهشتی از معابر قدیمی منطقه8 است. این معبر قدیمی با بافت تجاری که دارد به‌دلیل پارک دوبل خودروها همواره گرفتار مشکلات ترافیکی است، به ویژه که شاهراه ارتباطی دو بولوار شهید نامجو و شهیدان خلیلی است.

بولوار شهید جهان‌آرا با طول تقریبی 750متر و عرض تقریبی 13متر در محله بهشتی از معابر قدیمی منطقه8 است. این معبر قدیمی با بافت تجاری که دارد به‌دلیل پارک دوبل خودروها همواره گرفتار مشکلات ترافیکی است، به ویژه که شاهراه ارتباطی دو بولوار شهید نامجو و شهیدان خلیلی است. درختان این بولوار با تمام درختانی که دیده‌اید تفاوت دارد. شاید بگوید درخت درخت است دیگر. اما درختان این بولوار به طرز زیبایی صاف و بدون خمیدگی رشد کرده‌اند و خودشان را بالا کشیده‌اند.

 

گرمابه مخروبه بنی‌هاشمی در سال 1348ساخته شده و امروز فقط دیوارهای آن باقی مانده است. نابسامان بودن آن گلایه بسیاری از اهالی را به دنبال داشته و درخواست تخریب یا بهسازی آن را دارند.

 

ایستگاه شماره 40آتش‌نشانی در انتهای بولوار شهید جهان‌‌آرا یا همان جهان‌آرای 16 مستقر است. این ایستگاه محدوده وسیعی از منطقه را زیرپوشش قرار می‌دهد.

 

مسجد علی اصغر یکی از مساجد فعال محله بهشتی است که در سال 1342 بنا شده است.

 

بعد از حمام قدیمی بنی‌هاشمی خانه نبش تقاطع خیابان شهید جهان‌آرا و امیرکبیر تنها خانه قدیمی این محله است.

 

ارسال نظر