کد خبر: ۲۸۴۲
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

بلوار شهدای حج، خیابانی با حسینیه‌های قدیمی

نام «شهدای حج» که از هفت سال پیش روی بخشی از شارستان در محله عیدگاه گذاشته‌شده‌، برای هریک از ما زنده‌کننده خاطره کبوتران خونین‌بال حرم امن خداست؛ کبوترانی که در سفر حج سال1394 و پیش‌تر از آن، سال1366، آسمانی شدند. در یادبود این حجاج، شهرداری منطقه ثامن اواخر سال1394 بولواری را در خیابان 17شهریور9 به نام «شهدای حج» تابلوگذاری کرد.

 نام «شهدای حج» که از هفت سال پیش روی بخشی از شارستان در محله عیدگاه گذاشته‌شده‌، برای هریک از ما زنده‌کننده خاطره کبوتران خونین‌بال حرم امن خداست؛ کبوترانی که در سفر حج سال1394 و پیش‌تر از آن، سال1366، آسمانی شدند. در یادبود این حجاج، شهرداری منطقه ثامن اواخر سال1394 بولواری را در خیابان 17شهریور9 به نام «شهدای حج» تابلوگذاری کرد. همچنین در ابتدای این بولوار یادمان این شهدا در فروردین1395 نصب شد که المانی مزین به جمله «لبیک اللهم لبیک» و کبوترهای سفید بال‌گشوده به سمت آسمان است.

در حاشیه بولوار شهدای حج چند حسینیه قدیمی به نام‌های شمشیرگرها، گدای علی، بهادرخان و مددیان وجود دارد که مددیان بیشتر از بقیه تاریخ‌دار است و شکل‌گیری آن به دوره صفویان برمی‌گردد. مراسم شام غریبان از مجالس پرشور این حسینیه است.
در بولوار شهدای حج که میان‌بری از پایین‌خیابان به میدان 17شهریور است، آنچه بیشتر به چشم می‌آید، زمین‌های بایر رها و گودهای بلاتکلیف است.

 

در پیاده‌روهای این بولوار المان‌های مختلف شوق زیارت، ملکوت و کبوترانه جانمایی شده است. در انتهای بولوار که به میدان شهیدحججی می‌رسد نیز تصویر شهیدحججی همراه با سردار همدانی نقاشی شده که اثر ولی شفیعی و در مساحت 250مترمربع است.

 

ارسال نظر