کد خبر: ۱۰۱۴۳
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

کوچه‌ ورزشکاران محله دانشجو

ورودی خیابان معلم‌۴۰، حدفاصل دانشجو و صدف واقع شده است. اولین ساکنان خیابان معلم‌۴۰ فرهنگیان بودند. بسیاری از اماکن این معبر را مدارس غیردولتی، فضا‌های ورزشی و مراکز فرهنگی تشکیل می‌دهد.

در ورودی خیابان معلم‌۴۰، فعالیت نمایشگاه‌داران خودرو پررنگ است و داخل معبر هم مشغول‌بودن کارگران در چند‌ساختمان در‌حال‌ساخت، سکوت این معبر کم‌تردد را می‌شکند. بین دانشجو و صدف واقع شده است.

 اول، دانشجو شکل گرفت، بعد صدف، سپس معبر فعلی. اولین ساکنان خیابان معلم‌۴۰ فرهنگیان بودند و حالا آدم‌هایی با شغل‌های مختلف.  بسیاری از اماکن این معبر را مدارس غیردولتی، فضا‌های ورزشی و مراکز فرهنگی تشکیل می‌دهد.

 

کوچه‌ای از محله دانشجو

یازده سال قبل این معبر به اسم شهید رامین عقدایی نام‌گذاری شد. او دانشجوی دانشگاه امام‌صادق (ع) بود که عازم جبهه شد. شهیدعقدایی سال‌۱۳۶۶ وقتی ۲۱سال داشت، در عملیات کربلای‌۸ در شلمچه به درجه رفیع شهادت رسید.

 

کوچه‌ای از محله دانشجو

مسجد و کانون فرهنگی امیر‌المؤمنین (ع) یکی از اماکن فعال مذهبی منطقه ماست. اهالی این مسجد روی مفاهیم آموزشی، ایثار و مقاومت فعالیت پررنگی دارند.

 

کوچه‌ای از محله دانشجو

ورزشکاران بسیاری از این مجموعه به سکو‌های کشوری و تیم ملی رسیده‌اند. اینجا «خوابگاه دانش‌آموزان ورزشکار استان خراسان» است که دهه‌۷۰ احداث شد و کودکان و نوجوانان زیادی از سراسر استان، برای محک‌زدن توانایی ورزشی‌شان، خود را به این مجموعه می‌رسانند.

 

کوچه‌ای از محله دانشجو

درختان قدیمی توت و کاج در سرتاسر این معبر جای خوش کرده و خیابان معلم‌۴۰ را زیبایی بخشیده‌اند. این درختان با عمری بین چهل تا پنجاه‌سال توسط فرهنگیانی ساخته شده‌اند که اولین ساکنان این معبر بودند.

 

کوچه‌ای از محله دانشجو

مجموعه آبی شهید‌کاظمیان، از قدیمی‌ترین استخر‌های منطقه ما، در دهه‌۷۰ ساخته شد و دو بخش بانوان و آقایان دارد.

 

* این گزارش در شماره ۵۶۳ شهرآرا محله منطقه ۱۱ و ۱۲ مورخ ۸ شهریورماه ۱۴۰۳ منتشر شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44