کد خبر: ۱۰۱۵۸
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷

کوچه ورزشکاران کوی امیرالمومنین

«امیر‌۱۷» یکی از کوچه‌های قدیمی محله کوی امیرالمؤمنین (ع) است. این معبر در گذشته به‌دلیل قرارداشتن «مجموعه ورزشی الغدیر» در آن به «کوچه ورزشگاه» معروف بود.

«امیر‌۱۷» یکی از کوچه‌های قدیمی محله کوی امیرالمؤمنین (ع) است. این معبر که در گذشته به‌دلیل قرارداشتن «مجموعه ورزشی الغدیر» در آن به «کوچه ورزشگاه» معروف بود، امروز به نام یکی از شهدای محل، شهید‌جوادیمانی نام‌گذاری شده است. یک دست کوچه از ابتدا تا انتها متعلق‌به مجموعه ورزشی الغدیر است و شهروندان کوچه در سمت دیگر آن ساکن هستند.

کوچه ورزشکاران کوی امیر
روی تابلو ورودی کوچه، نام شهید‌جواد یمانی نوشته شده است. به گفته خانم رجب‌پور، خانواده این شهید از ساکنان همین کوچه بوده‌اند، اما چند‌سال قبل، از این کوچه رفتند و اطلاعی از آنان در دست نیست.

کوچه ورزشکاران کوی امیر

یکی از ساکنان کوچه، منزل خود را وقف ساخت مسجد کرده و دراختیار اداره اوقاف و امور مساجد قرار داده است. این مسجد با نام «خاتم‌الانبیا (ص)» قرار است از محل اعتبارات و کمک‌های مردمی ساخته شود.


کوچه ورزشکاران کوی امیر
کانون فرهنگی و آموزشی «آزادگان» زیرمجموعه آموزش‌و‌پرورش منطقه تبادکان فعالیت می‌کنند.
این مجموعه در طول سال، کلاس‌های مختلف آموزشی و فرهنگی برای دانش‌آموزان برگزار می‌کند و نقش مهمی در شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزی محله و منطقه داشته است.


کوچه ورزشکاران کوی امیر
مجموعه ورزشی «الغدیر» که به اداره آموزش‌و‌پرورش تبادکان تعلق دارد، یکی از شش‌مجموعه ورزشی واقع‌در محله کوی امیرالمؤمنین (ع) است که با داشتن سالن ورزشی سرپوشیده، زمین چمن طبیعی و استخر، به دانش‌آموزان خدمات مختلف ورزشی ارائه می‌کند.

کوچه ورزشکاران کوی امیر
عصمت رجب‌پور متولد سال‌۱۳۲۸ قدیمی‌ترین ساکن این کوچه است. او و خانواده‌اش از چهل‌سال قبل اینجا سکونت دارند. خانه‌ای که مرحوم همسرش در آن زمان ساخته با همان نمای قدیمی همچنان پابرجاست.

 

 

* این گزارش شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۰ شهرآرا محله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44