کد خبر: ۴۸۶۲
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

کوچه پهلوان‌پرور در محله تربیت

کوچه شهید قانع ۲۰ یکی از چند معبر مقابل زندان مرکزی مشهد است که البته از مشکلات ناشی از این مجموعه بی‌بهره نبوده است. این کوچه از معابر فرعی محله تربیت است که وجود زورخانه پاسارگاد ظرفیت ویژه آن است.

کوچه شهید قانع ۲۰ یکی از چند معبر مقابل زندان مرکزی مشهد است که البته از مشکلات ناشی از این مجموعه بی‌بهره نبوده است. این کوچه از معابر فرعی محله تربیت است که وجود زورخانه پاسارگاد ظرفیت ویژه آن است. پسربچه‌ها در این معبر از سنین اندک در زورخانه حاضر می‌شوند و در حضور پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای، مشق پهلوانی می‌کنند. از‌این‌رو این کوچه و زورخانه آن مهد پهلوان‌پروری در منطقه ۱۱ شده‌اند.

کوچه پهلوان‌پرور در محله تربیت

زورخانه پاسارگاد ۱۰ سال قبل در کوچه شهید قانع ۲۰ ساخته شد و ورزشکاران نامداری ازجمله برادران خادم در گود این مجموعه دور پهلوانی زده‌اند.

کوچه پهلوان‌پرور در محله تربیت

جواد صبوحی از قدیمی‌ترین ساکنان این معبر و پهلوان ورزش زورخانه‌ای است. او سابقه فعالیت بیش از پنجاه‌ساله در این ورزش را دارد و از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای مشهد است.

 

کوچه پهلوان‌پرور در محله تربیت

این درخت توت چهل‌ساله یکی از چند درخت توت این کوچه است که این روز‌ها کام مردم را شیرین می‌کنند و البته با توتی که روی زمین می‌ریزند و شهد ناشی از آن، زحمت‌های پاکبان‌ها را هم بیشتر می‌کنند.

 


کوچه پهلوان‌پرور در محله تربیت

مجتمع آموزشی بعثت از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی در منطقه ۱۱ است. این مجموعه در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسیده است و دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در این مکان آموزش می‌بینند.

ارسال نظر