کد خبر: ۱۰۱۶۲
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

تلاش دختر طناب‌زن محله فجر در راه مسابقات جهانی

نازنین‌زهرا زحمتی نوجوان محله فجر به‌طور حرفه‌ای در ورزشی مثل طناب‌زنی فعال است. او در مسابقات متعدد این رشته شرکت کرده و موفق به کسب افتخاراتی شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بشنوید کسی به‌طور حرفه‌ای در ورزشی مثل طناب‌زنی فعال است! بازی یا ورزشی که همه ما حداقل چندبار در کودکی و نوجوانی تجربه‌اش کرده‌ایم، حالا آن‌قدر پیشرفت کرده است که برایش مسابقات رسمی راه می‌اندازند و ورزشکارانی به‌طور تخصصی در آن فعالیت دارند.

نازنین‌زهرا زحمتی نوجوان یازده‌ساله کلاس پنجمی که ساکن محله فجر است، یکی از همان ورزشکارهاست که در مسابقات متعدد این رشته شرکت کرده و موفق به کسب افتخاراتی شده است.

-چه شد که سروکارت به این رشته ورزشی افتاد؟

پارسال در مدرسه، یک مربی ورزشی برایمان آمده بود که بعضی از رشته‌ها را به ما معرفی و افراد علاقه‌مند به آن‌ها را جذب کند. دیدن انواع مختلف طناب‌زنی‌ برایم جالب بود و چون از قبل هم بازی می‌کردم، بین ورزش طناب‌زنی و هندبال، طناب‌زنی را انتخاب کردم و این‌طور شد که شروع کردم به تمرین بیشتر.



-در این یک سال در چه مسابقاتی شرکت کرده‌ و چه موفقیت‌هایی داشته‌ای؟

در مسابقات بین مدارس در مشهد و در استان شرکت کردم و توانستم در رشته نمایشی مقام اول را کسب کنم، در رشته جاگینگ انفرادی مقام سوم، در جاگینگ امدادی مقام دوم و در دَبِل‌داچ هم موفق به کسب مقام دوم شدم.

-این رشته‌ها را بیشتر برای ما معرفی کن.

در جاگینگ انفرادی یک یا دو نفر به اجرای حرکات نمایشی با طناب می‌پردازند. یک رشته سرعتی هم داریم که تعداد دفعات ردشدن طناب از زیر پا در مدت معین در آن مهم است. در بخش سرعتی، رشته دوبل هم داریم که باید هم‌زمان از دو طناب استفاده کنیم. در دبل‌داچ هم دو نفر دو طرف طناب را می‌گیرند و می‌چرخانند و نفر وسط باید با حرکات آنان طناب‌زنی را انجام
دهد.

-مسابقات طناب زنی تا چه سطحی ادامه دارد و خودت تا چه سطحی می‌خواهی آن را ادامه بدهی؟

ورزش طناب‌زنی حتی در سطح جهانی شناخته شده است و هر‌ساله مسابقاتی در این رشته برگزار می‌شود. من هم دلم می‌خواهد با ادامه‌دادن این ورزش و تمرین بیشتر بتوانم در مسابقات جهانی شرکت کنم و در آن موفق باشم.

-توصیه‌ای برای هم‌سن‌و‌سال‌های خودت داری؟

من به همه نوجوان‌ها توصیه می‌کنم اگر شرایطش را دارند، همه ورزش‌ها را امتحان کنند و بعد با‌توجه‌به علاقه و استعدادشان تصمیم بگیرند که یک رشته ورزشی را به‌طور حرفه‌ای ادامه بدهند. امکان دارد که گاهی بتوانند در چند‌رشته ورزشی فعال 
باشند.

-به نظرت ورزش چطور می‌تواند برای ما مفید باشد؟

جدای از بحث سلامت جسمانی و افزایش قدرت بدنی با ورزش، چیزی که مهم‌تر است، حال خوب بعد‌از ورزش است. وقتی در‌حال ورزش هستیم، بسیاری از انرژی‌های منفی و حال ناخوشایند را از خودمان دور می‌کنیم و به همین‌دلیل بعد‌از ورزش، حس سرزندگی و شادابی و انرژی مثبت داریم.

 

*این گزارش در شماره ۵۸۲ شهرآرا محله منطقه ۳ و ۴ مورخ ۱۱ شهریورماه منتشر شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44