کد خبر: ۱۰۰۳۰
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

اگر باشگاه تعطیل شود ورزش برای ما تمام می‌شود!

یاسین منصوری هشت‌ساله که مقام اولی کاراته کشوری دارد می‌گوید: می‌خواهند باشگاه را به کارگاه صنعتی تبدیل کنند تا درآمد بیشتری داشته باشد. با تعطیلی باشگاه چه بر سر بچه‌ها و آینده ورزشی آنها خواهد آمد؟

یاسین منصوری هشت‌ساله از دوسال قبل، ورزش کاراته را به‌صورت حرفه‌ای در محله نوده شروع کرده و در این مدت، موفقیت‌های خوبی داشته است. اما حالا مهم‌ترین دغدغه و نگرانی او در این روزها، تعطیلی باشگاه و پایان‌یافتن موفقیت‌های ورزشی‌اش است.

 

- چطور شد که به ورزش کاراته علاقه‌مند شدی؟
چون بچه پرجنب‌وجوشی بودم و به قول معروف از دیوار راست بالا می‌رفتم، به پیشنهاد پدر و مادرم برای تخلیه انرژی در رشته کاراته (کیوکوشین سبک آزاد) ثبت‌نام کردم.

- موفقیت‌هایی هم در این رشته کسب کرده‌ای؟
از سال‌۱۴۰۲ تا امروز در مسابقات استانی و کشوری حضور دارم و دو مقام اولی استان و یک مقام اول کاراته کشوری دارم. درکنار افتخارات ورزشی، روحیه و انرژی مثبتی هم پیدا کرده‌ام.

- مشوقت در ورزش چه کسی بوده است؟
اول از همه پدرم. او کارگر خدمات شهری است. پدرم حتی شده از نان شب هم بزند، هزینه کلاس، لباس و دیگر وسایل ورزشی‌ام را تهیه می‌کند.

- غیر از ورزش به چه کار دیگری علاقه داری؟
عضو گروه سرود مدرسه هستم و، چون صدای خوب و رسایی دارم، تک‌خوان گروه شدم. در مراسم مدرسه هم نقش مجری را دارم.

- یکی از خاطره‌های ورزشی‌ات را برایمان بگو.
درجریان برگزاری مسابقات استانی کاراته در مشهد با حریفی که سیزده‌کیلو از من سنگین‌تر بود، روبه‌رو شدم. هر فنی روی او اجرا کردم، بی‌تأثیربود. سرانجام با اجرای یک فن تهاجمی، او را بر زمین زدم. بعد‌ها که فیلم این مبارزه را دیدم، از اینکه توانسته بودم او را شکست دهم، تعجب کردم.

- به ورزش دیگری هم علاقه داری؟
به ورزش‌های توپی مثل فوتبال علاقه دارم و در کوچه و مدرسه با دوستانم فوتبال بازی می‌کنم، اما ورزش اولم، کاراته است و به‌صورت حرفه‌ای آن را انجام می‌دهم تا با کسب مدال پدرم به من افتخار کند.

- دوست داری در این ورزش به چه جایگاهی بررسی؟
دوست دارم عضو تیم ملی بشوم و بعد‌از آن در مسابقات بین‌المللی و المپیک شرکت کنم و مدال طلای المپیک را به گردن بیندازم و برای کشورم افتخارآفرین باشم.

- دوستانت هم به ورزش کاراته علاقه دارند؟
بله، هر‌روز عصر که هوا خنک‌تر است، با بچه‌هایی که توان مالی رفتن به باشگاه را ندارند، تمرین می‌کنم. حتی دو‌نفر از بچه‌ها را که به کاراته علاقه نشان می‌دادند، به باشگاه
معرفی کردم.

- باشگاه امکانات و تجهیزات لازم ورزشی را دارد؟
باشگاهی که می‌روم، شاید امکانات عالی نداشته باشد، اما مربیان بسیار خوبی دارد. بیشتر آنها برای جذب بچه‌ها به ورزش شهریه نمی‌گیرند. مهم‌ترین مشکل باشگاه ما تعطیل‌شدنش است. می‌خواهند باشگاه را به کارگاه صنعتی تبدیل کنند تا درآمد بیشتری داشته باشد. دغدغه و نگرانی ما این است که با تعطیلی باشگاه چه بر سر بچه‌ها و آینده ورزشی آنها خواهد آمد.

* این گزارش شنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۹ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44