کد خبر: ۹۶۴۳
۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

راه‌اندازی نشریه الکترونیکی قرآنی هدف بعدی سوگند صفدری

این نوجوان برتر می‌گوید: به هم‌سن‌وسالانم توصیه می‌کنم در‌کنار درس‌خواندن‌ و سایر فعالیت‌هایشان، به قرآن هم بپردازند. خودم نیز به اجرای نکات قرآنی در زندگی‌ام مصمم هستم. می‌خواهم نشریه‌ای الکترونیکی با مضامین قرآنی تهیه کنم.

سوگند صفدری نوجوان ساکن محله خواجه‌ربیع است. او سیزده‌سال دارد و در مدرسه نمونه‌دولتی مصلی‌نژاد پایه هفتم را با معدل ۲۰ سپری کرده است. کسب رتبه یک کشوری در سی‌ویکمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن، افتخاری بود که پارسال کسب کرد. با او درباره این مسابقات و تأثیری که بر زندگی‌اش گذاشته است، هم‌کلام شدیم.

 

 

- چطور با مسابقات درس‌هایی از قرآن آشنا شدی؟
از طرف مدرسه اطلاع دادند که دوره‌ای با عنوان «درس‌هایی از قرآن» برگزار می‌شود. هر هفته کلیپ‌های سخنرانی آقای قرائتی دراختیارمان قرار می‌گرفت که مدت هرکدام حدود سی‌دقیقه بود. در پایان هم سؤالاتی مطرح می‌شد که باید به‌صورت پیامکی پاسخش را ارسال می‌کردیم.

 

- چند هفته در این مسابقات شرکت کردی؟
یک سال تقریبا. از حدود پنجاه‌هفته در سال، در حدود چهل‌مسابقه شرکت کردم.

 

- ارزیابی چطور انجام شد؟
اواخر همان سال، کتابچه‌ای دراختیارمان قرار گرفت که محتوای آن از صحبت‌های حاج‌آقا، احکام و مسائل دینی بود. آن را مطالعه و در آزمون مجازی ازطریق سایت نورینو وابسته به آموزش‌و‌پرورش شرکت کردم و رتبه نخست میان دانش‌آموزان کشور را به دست آوردم.

 

- امسال هم شرکت کرده‌ای؟
بله. هنوز نتیجه‌اش به مدرسه‌مان اعلام نشده است.

 

- وقت زیادی برای این کار صرف کردی. از انگیزه‌ات بگو.
نکاتی که از قرآن گفته می‌شود برایم جذاب است؛ آن‌قدر که به دوستان و فامیل توصیه کرده‌ام که سخنرانی‌های آقای قرائتی را از دست ندهند. این مسابقات، من را به قرآن نزدیک‌تر کرد. در وقت‌های فراغت، یکی از کارهایم خواندن قرآن و معانی‌اش است.

 

- خلاصه تجربه‌ات از انس با قرآن را به ما و هم‌سن‌وسال‌هایت بگو.
در‌کنار درس‌خواندن‌ها، گوشی به دست گرفتن‌ها و سایر فعالیت‌هایشان، به قرآن هم بپردازند. خودم نیز به اجرای نکات قرآنی در زندگی‌ام مصمم هستم. می‌خواهم نشریه‌ای الکترونیکی با مضامین قرآنی تهیه کنم. امسال تهیه این نشریه را با موضوع زیست‌فناوری برای پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی تجربه کردم و رتبه برتر منطقه را به دست آوردم.

* این گزارش یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۴ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44