کد خبر: ۹۵۵۷
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

بابک؛ کوچه خاطره‌انگیز احمدآباد

زمانی‌که احمدآباد در دل شهر می‌افتد و کارخانه سرم‌سازی در آن احداث می‌شود، کوچه‌ای بین کارخانه و هتل قرار می‌گیرد که بعد‌ها به نام بابک شناخته می‌شود.

نرسیده به میدان احمدآباد، بین کارخانه سرم‌سازی رازی و هتل همای شماره یک، کوچه بابک قرار دارد که درخت‌های آن از دو طرف کوچه به هم رسیده و دالانی سبز را شکل داده‌اند و برای خیلی از مشهدی‌ها خاطره‌انگیز است. محدوده کوچه بابک احمدآباد روزگاری محل اتراق لشکر خراسان بوده است.

زمانی‌که احمدآباد در دل شهر می‌افتد و کارخانه سرم‌سازی در آن احداث می‌شود، کوچه‌ای بین کارخانه و هتل قرار می‌گیرد که بعد‌ها به نام بابک شناخته می‌شود. بیشتر درخت‌های کوچه بابک از نوع سرو، کاج و افرا هستند و عمری برابر با کارخانه سرم‌سازی دارند.

کوچه خاطره‌انگیز احمدآباد

هتل همای شماره یک مشهد سال‌۱۳۵۲ ساخته شد و در زمان خودش، یکی از لوکس‌ترین هتل‌های مشهد بوده است. این ساختمان برای بهبود خدمات و امکاناتش در سال‌۱۳۹۶ بازسازی شد.

کوچه خاطره‌انگیز احمدآباد

خانه‌ای با کاشی‌های ریز رنگارنگ در این خیابان خودنمایی می‌کند. این خانه به نقل از برخی شهروندان به مرحوم شجریان تعلق دارد، اما در‌واقع خانه برادر اوست که به سبکی خاص ساخته شده است.

کوچه خاطره‌انگیز احمدآباد

پارک بابک به مساحت ۳ هزارو ۵۷۰ متر‌مربع و پارک ابونصر با مساحت ۳ هزارو ۵۶۸ مترمربع با وسایل بدن‌سازی‌ای که در آن نصب شده، از ظرفیت‌های این محله است.

کوچه خاطره‌انگیز احمدآباد

در سال‌۱۳۲۸ به‌دنبال شیوع بیماری طاعون گاوی در کشور افغانستان و با‌توجه‌به داشتن مرز مشترک با این کشور، مرکز سرم‌سازی رازی به‌منظور تشخیص، درمان و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها تأسیس شد.

* این گزارش شنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۱ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44