کد خبر: ۹۳۰۱
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

خاطره بوسه مشاور تولیت آستان قدس بر پیشانی شهید‌جمهور

یکی از معاونان از عنوان «آیت‌الله» برای شهید استفاده کرد که ایشان در پاسخ سریع موضع گرفت و گفت: من راضی نیستم کسی در گفتار یا در مکاتبات اداری عنوان آیت‌الله را برای من که طلبه‌ای بیش نیستم، به کار ببرد.

سابقه دوستی‌اش با شهیدجمهور به سال ۸۰ برمی‌گردد و خاطرات بسیاری با او دارد. یکی از خاطرات زیبایش که بعد‌از شهادت رئیس‌جمهور دوباره برایش زنده شد، به سال ۹۶ برمی‌گردد؛ روزی که آیت‌الله شهید‌رئیسی را در بیرجند ملاقات کرد.

محمد‌علی اربابی، مشاورتولیت آستان قدس رضوی، از حس و حال آن روز برای ما می‌گوید.

 

همراهی در ستاد انتخاباتی شهیدجمهور

روز عید مبعث بود. تاریخش دقیق در ذهنم مانده است. شهید‌جمهور آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در پنجم اردیبهشت سال‌۱۳۹۶ قرار بود که تبلیغاتش را به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری از شهرستان بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی، آغاز کند. به‌همین‌دلیل هم آن روز صبح برای دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امام جمعه بیرجند، به منزل ایشان رفت.

من به‌اتفاق سید‌صولت مرتضوی که آن زمان شهردار مشهد بود و از حامیان ستادی شهید‌جمهور بودیم، روز قبل از رفتن ایشان به بیرجند، از مشهد عازم آن شهرستان شدیم تا در ستاد انتخاباتی آقای رئیسی باشیم و کار‌هایی که از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم. صبح روز عید مبعث در حیاط منزل حجت الاسلام والمسلمین عبادی منتظر آیت‌الله رئیسی بودیم که به ما ملحق شوند.

وقتی ایشان رسیدند، بعد‌از سلام و احوالپرسی گرمی که همیشه داشتند و قوت قلبی که برای تحمل سختی‌های راه زندگی به همه همراهانشان می‌دادند، بنده پیشانی ایشان را بوسیدم، از این لحاظ که محل سجده‌گاه و عبادت است و می‌دانستم ایشان سالیان سال است که همه کارهایشان خدا و پیغمبری است و برای من که از خدمات ایشان به مردم کشورم آگاهم، همیشه احترام ایشان واجب بود.

بعد به همراه آقای مرتضوی و حجت الاسلام والمسلمین عبادی عازم مصلای بیرجند شدیم تا نخستین سخنرانی انتخاباتی ایشان از همان شهر آغاز شود.

خبرنگار حاضر در منزل حجت الاسلام والمسلمین عبادی آن روز عکس بوسه من بر پیشانی آقای رئیسی را گرفته بود. نمی‌دانم چطور، اما احتمالا با گوشی گرفت که من و شهید‌جمهور متوجه آن عکس نشدیم. بعد‌از شهادت ایشان، عکس را برای من ارسال کرد که برای خود من یادگار بسیار ارزشمندی است. 

 

من طلبه‌ای بیش نیستم

در آبان سال‌۱۳۹۵ افتخار خدمت در آستان قدس رضوی نصیب من شد و شهید‌جمهور رئیسی، آن زمان تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت. در جلسه‌ای که در محل کار تولیت با حضور معاونان و مشاوران آستان قدس رضوی برگزار شد، یکی از معاونان از عنوان «آیت‌الله» برای شهید استفاده کرد که ایشان در پاسخ سریع موضع گرفت و گفت: من راضی نیستم کسی در گفتار یا در مکاتبات اداری عنوان آیت‌الله را برای من که طلبه‌ای بیش نیستم، به کار ببرد.

من طلبه‌ای بیش نیستم. طلبه‌ای که کوچک‌تر از همه است و خودم را اصلا لایق این عنوان نمی‌دانم.

* این گزارش چهارشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۱ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44