کد خبر: ۸۸۹۴
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷

کونگ‌فو را با هدف محک‌زدن خودم انتخاب کردم

مهدیه علمدار از نه‌سالگی ضربه‌زدن به توپ سنگین بسکتبال را شروع کرد، اما بعد از حدود یک‌سال تصمیم گرفت رشته‌اش را تغییر دهد و به ورزش انفرادی کونگ‌فو روی آورد.

انتخاب اول مهدیه علمدار، نوجوان سیزده‌ساله محله امام‌خمینی (ره) در زمینه ورزش، بسکتبال بوده است. او از نه‌سالگی ضربه‌زدن به توپ سنگین بسکتبال را شروع کرد، اما بعد از حدود یک‌سال تصمیم گرفت رشته‌اش را تغییر دهد و به ورزش انفرادی کونگ‌فو روی آورد. مهدیه دارنده مقام دوم استانی و مقام دوم کشوری در مسابقات کونگ‌فو امسال است.

- چرا انتخابت از ورزش گروهی بسکتبال به ورزش انفرادی کونگ‌فو تغییر کرد؟
پدر و برادرم در رشته کیوکوشین به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند. دیدن تمرین‌های آنها دلیل خوبی بود تا به ورزش‌های رزمی علاقه پیدا کنم. هنگامی‌که متوجه شدم کونگ‌فو ترکیب چندرشته رزمی است و حرکات نمایشی زیاد و جذابی دارد، تصمیم گرفتم خودم را در این رشته محک بزنم.

- و نتیجه‌اش مثبت بود؟
بله، وقتی در مسابقات شرکت کردم و توانستم مقام دوم استان، سپس دوم کشور را کسب کنم، این محک‌زدن تبدیل به علاقه شد و من را امیدوار کرد. به امتحان کردنش می‌ارزید. تصمیم گرفتم تمریناتم را ادامه دهم تا اینکه روزی روی سکو‌های قهرمانی مسابقات جهانی بایستم.

- هر رقابتی یک برنده و یک بازنده دارد. به نظر تو بازنده‌ها چه چیزی یاد می‌گیرند؟
هدف از مسابقه لذت‌بردن است. پس نباید با باختن، همه احساس خوبی را که به ورزش داریم، از دست بدهیم. بازنده باید یاد بگیرد که به‌جای مأیوس‌شدن، ضعف‌های خود را شناسایی کند و تمرینات بیشتر و فشرده‌تری انجام دهد.

- اوقات فراغت مهدیه چگونه می‌گذرد؟
مدتی به کلاس آموزش نقاشی می‌رفتم. نقاشی فانتزی را دوست دارم و در اوقات فراغتم نقاشی می‌کشم. نگاهم به هنر بیشتر تفریحی است، اما شاید در آینده آن را جدی‌تر دنبال کنم. دیدن مسابقات رزمی و همچنین فوتبال برایم جالب است.

- عضو کتابخانه هستی؟ بیشتر چه کتاب‌هایی مطالعه می‌کنی؟
عضو کتابخانه مدرسه و همچنین فرهنگ‌سرای کودک و آینده هستم. کتاب‌های داستان و رمان را بیشتر می‌پسندم. بیشتر شب‌ها یا روز‌های تعطیل کتاب می‌خوانم.

- آیا محله‌ای که در آن زندگی می‌کنی، امکانات کافی برای ورزش را دارد؟
بله، سالن‌های ورزشی خوبی در محله وجود دارد و کودکان و نوجوانان هم می‌توانند در ورزش‌های مختلف گروهی و انفرادی تمرین کنند.

- برای آینده ورزشی و تحصیلی‌ات برنامه‌ریزی کرده‌ای؟
علاقه‌ام به کونگ‌فو آن‌قدر زیاد است که علاوه‌بر باشگاه در خانه هم تمرین می‌کنم. مسابقات رشته‌های رزمی را با اشتیاق تماشا می‌کنم تا چیز‌های بیشتری یاد بگیرم و بتوانم مدال جهانی کسب کنم. البته مربیگری هم جزو علاقه‌هایم است. برای ادامه تحصیل هم وکالت، رشته مورد‌علاقه‌ام است و می‌خواهم در‌کنار پرداختن به ورزش کونگ‌فو، یک وکیل خوب برای جامعه باشم.

* این گزارش سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۳ شهرآرامحله منطقه ۷ و ۸ چاپ شده است.

ارسال نظر