کد خبر: ۴۸۲۴
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

کوچه اولین‌های قاسم‌آباد

کوچه فاطمیه ۱۴ در محله لشکر اولین‌های محدوده قاسم‌آباد را در خود جای داده است. از اولین مرکز جامع خدمات درمانی تا اولین زمین ورزشی و اولین دبستان پسرانه.

کوچه فاطمیه ۱۴ در محله لشکر به نام «شهید محمدرضا ریحانی یساولی» نام‌گذاری شده است و از یک سمت به معبر شهید هاشمی مهنه ۱۷ می‌رسد. این کوچه اولین‌های محدوده قاسم‌آباد را در خود جای داده است، از اولین مرکز جامع خدمات درمانی تا اولین زمین ورزشی و اولین دبستان پسرانه. به گفته قدیمی‌ها اولین منازل این کوچه ابتدای دهه‌۶۰ بنا شده و قبل از آن هم اراضی کشاورزی بوده است.

در این خیابان چهارکاربری فضای سبز، ورزشی، آموزشی و درمانی وجود دارد؛ باوجوداین کاربری آموزشی، کاربری ممتاز اینجاست، به‌طوری‌که دبستان پسرانه «شهدای لشکر»، دبستان دخترانه خیرساز «مهر» و هنرستان کار و دانش دخترانه «نگاره» در کوچه فاطمیه‌۱۴ جای دارد.



کوچه اولین‌ها در قاسم‌آباد

دبستان پسرانه شهدای لشکر همراه اولین منازل مسکونی محدوده قاسم‌آباد در سال ۱۳۶۱ بنا شده است. این دبستان درحال حاضر میزبان پانصد دانش‌آموز دوره اول و دوم ابتدایی است.

کوچه اولین‌ها در قاسم‌آباد

عبدالوهاب سلطانی اهل افغانستان است. او سال‌۱۳۴۸ به مشهد مهاجرت کرد و از سال‌۱۳۶۰ شهروند قاسم‌آباد و کوچه فاطمیه ۱۴ محسوب می‌شود.

عبدالوهاب شصت‌و‌شش‌ساله هم کارگری می‌کند و هم نگهبانی می‌دهد تا امور هشت‌سر عائله را روبه‌راه کند.



کوچه اولین‌ها در قاسم‌آباد

مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهرک لشکر و پایگاه ۶ اورژانس مشهد در این معبر قرار دارد و خدماتی ازقبیل ویزیت عمومی، واکسیناسیون کودکان و کرونا، غربالگری فشار خون و دیابت و... ارائه می‌دهد و داروخانه نیز دارد.

کوچه اولین‌ها در قاسم‌آباد

زمین چمن شهدای لشکر یا «فاطمیه» اولین کاربری ورزشی محدوده قاسم‌آباد بوده است؛ این زمین که چهل‌سال قدمت دارد، هرروز پذیرای نوجوانان و جوانان ورزشکار محله است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر