کد خبر: ۵۳۱۵
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

کوچه فاطمیه قلب محله لشکر است

بولوار فاطمیه یکی از معابر قدیمی محدوده قاسم‌آباد به شمار می‌آید که شاخصه آن بنای فاطمیه است.

بولوار فاطمیه قلب محله لشکر است. از بولوار فلاحی آغاز می‌شود و از سمت دیگر به بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی می‌رسد. این بولوار یکی از معابر قدیمی محدوده قاسم‌آباد به شمار می‌آید که شاخصه آن بنای فاطمیه است؛ مسجد و بنایی فرهنگی که سال‌۶۷ بنا شد و بسیاری از جوانان محله لشکر از این پایگاه بسیج عازم جبهه شدند. نام بولوار فاطمیه از این بنای فرهنگی و مذهبی وام گرفته است.

کوچه فاطمیه

مسجد و بنای فرهنگی فاطمیه نماد همکاری بانوان محله لشکر است. به‌گفته اهالی، زنان محله طلاهایشان را فروختند تا سرمایه خرید زمین پانصد‌متری مسجد فراهم شود.
پول آجر‌به‌آجر بنای فاطمیه را خود مردم داده‌اند. عالیه مقامی، مادر شهید «ناصر تیموری‌نژاد» یکی از بانیان مهم ساخت فاطمیه است.

کوچه فاطمیه

بولوار فاطمیه با بوستان ریحان و بوستان پونه آغاز می‌شود؛ پارک‌هایی محلی که هم لوازم ورزشی دارد و هم نشیمن مناسب برای دورهمی عصرانه اهالی در روز‌های گرم تابستان.

کوچه فاطمیه

مجموعه فرهنگی و ورزشی شهدا و ایثارگران هم برای ورزش‌های فردی و هم برای ورزش‌های گروهی کلاس آموزشی دارد و در روز‌های تابستان مأمنی برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

کوچه فاطمیه

دبستان هیئت‌امنایی «پنجم مهر» یکی از کاربری‌های آموزشی در بولوار فاطمیه است، دبستانی که کمک والدین در پیشبرد اهداف آن بسیار مؤثر است و تأسیس آن به سال‌۱۳۷۰ برمی‌گردد.

ارسال نظر