کد خبر: ۳۵۴۸
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

اولین آجر زندگی‌ام را روز مسابقه شکستم

سال‌ها پیش از طریق هم‌کلاسی‌هایش با ورزش رزمی آشنا می‌شود و برای گذران اوقات فراغت پا به باشگاه می‌گذارد. به‌طور تفریحی به کلاس کاراته می‌رود و مدتی بعد هم آن را کنار می‌گذارد اما با آغاز سال1401 پرقدرت‌تر و مصمم‌تر از قبل دوباره به میدان مبارزه برمی‌گردد. مبینا نامدار، مدال‌آور نوجوان محله کارمندان دوم، فقط پس از یکی دو ماه تمرین در اولین مسابقه زندگی‌اش شرکت می‌کند و مدال طلای استان را به دست می‌آورد.

ورود به دنیای ورزش‌های رزمی و مدال‌آوری هدفی نبوده که مبینا برای آینده‌اش در نظر داشته باشد. سال‌ها پیش از طریق هم‌کلاسی‌هایش با ورزش رزمی آشنا می‌شود و برای گذران اوقات فراغت پا به باشگاه می‌گذارد. به‌طور تفریحی و جسته‌گریخته به کلاس کاراته می‌رود و مدتی بعد هم آن را کنار می‌گذارد اما با آغاز سال1401 پرقدرت‌تر و مصمم‌تر از قبل دوباره به میدان مبارزه برمی‌گردد. 

مبینا نامدار، مدال‌آور نوجوان محله کارمندان دوم، فقط پس از یکی دو ماه تمرین در اولین مسابقه زندگی‌اش شرکت می‌کند و مدال طلای استان را به دست می‌آورد.


اوایل برای تفریح ورزش می‌کردم

متولد سال۱۳۸۵ است از همان دوران کودکی به ورزش کاراته علاقه‌مند می‌شود. فیلم‌های مورد علاقه‌اش فیلم‌های رزمی بوده، به قول خودش مبارزه‌کردن را دوست داشته است. تمام این‌ها دست به دست هم می‌دهد تا به پیشنهاد هم‌کلاسی‌هایش در کلاس کاراته محله ثبت‌نام کند. از همان جلسه اول که به سالن ورزشی فرهنگ‌سرای غدیر پا می‌گذارد و تمرین بچه‌ها را می‌بیند، به این رشته بیشترعلاقه‌مند می‌شود.

اما باوجوداین نگاهش به این ورزش جدی نبوده و بیشتر برای تفریح و گذران اوقات فراغت آن را دنبال می‌کرده است. همین هم بوده که در این سال‌ها هیچ‌وقت به فکر شرکت در مسابقات رزمی نیفتاده است. چند وقت به همین منوال می‌گذرد و با سنگین‌شدن درس و مشق مدتی قید ورزش را می‌زند.اما فکر شروع دوباره رهایش نمی‌کند: «همیشه جای خالی فعالیت بدنی و ورزشی را در برنامه روزانه‌ام خالی می‌دیدم. ورزش که می‌کردم خوشحال‌تر بودم و برای انجام تکالیف و خواندن درس هم انرژی بیشتری داشتم.»

ریسک بزرگی کردم و استرس زیادی هم داشتم اما دلم می‌خواست اولین آجرم را در روز مسابقه بشکنم!

تمام این فکر و خیال‌ها کار خودش را می‌کند و مبینا بازگشت به کلاس کاراته و شروع دوباره ورزش را به برنامه‌اش اضافه می‌کند. دوباره در کلاس‌های کاراته فرهنگ‌سرای غدیر ثبت‌نام می‌کند. مربی جدیدش، فاطمه عزتمند، همان ابتدا متوجه استعداد مبینا می‌شود و تصمیم می‌گیرد که او را برای مسابقات استانی کاپ آزاد کاراته آماده کند.

مبینا می‌گوید: «اردیبهشت امسال ورزش را از سر گرفتم و تیرماه مسابقات شروع شد.»


تمرین در سبک تمشیواری

مبینا نامدار در سبک تمشیواری (شکستن اجسام سخت) تمریناتش را آغاز می‌کند. روی استپ، لاستیک و... فنون و مهارت‌های شکست اجسام را تمرین می‌کند. اما هیچ‌وقت تا روز خود مسابقه یک دانه آجر هم نمی‌شکند. با تعجب علتش را می‌پرسم و او توضیح می‌دهد: ریسک بزرگی کردم و استرس زیادی هم داشتم اما دلم می‌خواست اولین آجرم را در روز مسابقه بشکنم! مربی‌ام هم ابتدا با این تصمیم موافق نبود اما تکنیک، تلاش و استعدادم را مبنای کار قرار داد و بالأخره موافقت کرد.

دوم تیرماه 1401 مسابقات کاپ آزاد کاراته استان خراسان رضوی در شش سبک مختلف برگزار شد. مبینا هم به جایگاه رفت و همان‌طور که فکرش را می‌کرد، موفق شد در اولین ضربه آجرش را بشکند و مدال طلا کسب کند. او این لحظه را یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات زندگی‌اش می‌داند. می‌گوید رشته تمشیواری را دوست دارد اما تصمیم دارد در آینده تمرین در سبک‌های دیگر کاراته را هم تجربه کند.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44