img-profile-author
هیچ‌کس حاضر نبود از آن گردنه بگذرد
همشهری کوچه بیستون مدعی است رکورددار رانندگی با خودروهای سنگین است.
img-profile-author
روزی حلال مهم‌ترین اولویت زندگی حسن نصرالهی است
حسن نصرالهی شانزده سال است که تعمیرات چرخ خیاطی را انجام می‌دهد و کسب روزی حلال، مهم‌ترین اولویت زندگی‌اش شده؛ برای همین است که بیش از آنچه که باید، از هنرش در کار خرج می‌کند.
img-profile-author
واکس‌زن کهنه‌کار خیابان دانشگاه
سعید میرزایی با واکس‌زدن کفش‌ها با آدم‌ها رفیق می‌شود. او می‌گوید: اینجا هم که آمدم، شهرداری باز آمد سراغم. چند‌باری هم البته بساطم را کامل جمع کردند، ولی من باز هم ماندگار شدم.
img-profile-author
طب سنتی از نگاه چهارمین نسل عطارِ خانواده طیرانی
حاج‌محمد‌محسن طیرانی، عطار‌زاده‌ای است که علم طبابت را از پدرش، حاج احمد و او از پدر و پدربزرگش، ملاعلی و ملااحمد عطار آموخته است.بناست خاندان طیرانی فرمول‌های ترکیبات تجویزی پدربزرگشان را گردآوری کنند.
img-profile-author
دوربین خدا همیشه روشن است و ما را می‌بیند
مرتضی نیازی از نوجوانی آستین همت را بالا زده و دوشادوش پدر کار کرده، اما نه در لباس نارنجی؛ بلکه در کارگاه معرق کاشی و با نقش‌زدن آیات وحی و طرح‌های ایرانی و اسلامی. اما زمانه، مسیر دیگری را برایش رقم زده.
img-profile-author
حاج بابا، ۵۰ سال است که کار تعمیرات کفش را انجام می‌دهد
اهالی محله خاتم‌الانبیاء محمود حاج بابایی فلاح را «حاج‌بابا» صدا می‌کنند. او ۲۰ سالی می‌شود که با خانواده‌اش اینجا زندگی می‌کند و نیم قرن است که کار تعمیرات کفش را انجام می‌دهد.
img-profile-author
رؤیای رونق نمدمالی یک پیشه باستانی
کارگاه نمدمالی «مهدی علیزاده» هم که چسبیده به مشهد است، سرد و ساکت و تاریک است؛ جایی در «روستای گرجی» در انتهای «بولوار بهمن» که حالا جزئی از شهر است.
img-profile-author
پای تنور ۱۵۰ درجه
عباد دوستی ۴۵ سال دارد و نزدیک به ۲۵ سال است که در نانوایی خیابان عبدالمطلب مشغول کار است. از نظر آقا‌عباد، تعهد مهم‌ترین ویژگی نانواهاست.
img-profile-author
جوادچراغ‌ساز از آخرین تعمیرکاران سماور در محله چهنو است
جواد عاقلی یکی از آخرین تعمیرکاران سماور‌های قدیمی محله چهنو است که سابقه پنجاه‌ساله او و پدرش باعث شده غالبا او را به نام جواد چراغ‌ساز بشناسند.
img-profile-author
رفاقت آقای معلم به زبان ریاضی!
امیررضا اختری معتقد است اگر انسان با محیط و فضای کاری‌اش رفیق باشد، کارش به‌خوبی پیش خواهد رفت. او همیشه سعی کرده‌ که با شاگردانش رفیق باشد.
صفحه ۱بعدی