کد خبر: ۹۴۷۶
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

کوچه آلاله‌ در بهاران

کوچه شهید‌ساجدی‌۹ بیش‌از چهل‌سال قدمت دارد. هم‌زمان با شروع ساخت‌و‌ساز و آبادانی این معبر، بوستان آلاله در آن احداث شد.

کوچه شهید‌ساجدی‌۹ در محله بهاران بیش‌از چهل‌سال قدمت دارد. ابتدای این معبر برای ورود خودرو مسدود است و برای دسترسی به آن باید از کوچه شهید‌ساجدی‌۷ وارد شد. هم‌زمان با شروع ساخت‌و‌ساز و آبادانی این معبر، بوستان آلاله در آن احداث شد. تا حدود بیست‌سال پیش، این کوچه به‌خاطر همین پارک به آلاله شهرت داشت.

مرکز همایش‌های بین‌المللی حضرت ولی‌عصر (عج) که متعلق‌به دادگستری است، در ابتدای این معبر قرار دارد و گاه شلوغی و تردد زیاد مردم به آن، اهالی را کلافه می‌کند. یکی دیگر از مشکلات این کوچه، آسفالت چهل‌تکه آن است که به‌خاطر کنده‌کاری‌های متعدد شرکت‌های خدماتی به وجود آمده است.

کوچه آلاله‌ در بهاران

سال ۱۳۸۲ هنرستان کار دانش پسرانه شهدای شرکت برق در این معبر راه‌اندازی شد. دانش‌آموزان در این دبیرستان در رشته‌های تعمیر موتور، برق خودرو، برق صنعتی و گرافیک رایانه‌ای تحصیل می‌کنند.

کوچه آلاله‌ در بهاران

مجتمع فرهنگی و مسجد حضرت جوادالائمه (ع) سال‌۷۰ احداث شد. زمین این مسجد را آستان قدس رضوی اهدا کرد و مردم با کمک هم آن را ساختند. برای تکمیل آن شهرداری منطقه ۲ نیز مشارکت کرد.

کوچه آلاله‌ در بهاران

علی‌محمد اکبرزاده، متولد‌۱۳۳۴، از سال‌۷۰ در این محدوده ساکن است.
او زمانی را به خاطر می‌آورد که لوله‌کشی آب در این معبر انجام نشده بود. در حاشیه بولوار شهید‌فرامرز عباسی شیر آب بود و مردم برای مصارف روزمره از آن استفاده می‌کردند.

 

کوچه آلاله‌ در بهارانبوستان آلاله هویت این معبر محسوب می‌شود. کودکان و سالمندان وقتشان را در این پارک می‌گذرانند. بوستان مجهز به لوازم بازی و بدن‌سازی است.

* این گزارش شنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۰ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44