کد خبر: ۹۱۲۶
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

کوچه فرهنگی‌نشینان دانشجو

دانشجو۱۰ خیابانی است که به نام شهید‌حسین حدادی‌دربندی نام‌گذاری شده و از چهل‌سال قبل محل سکونت فرهنگیان است.ترافیک، بن‌بست، خانه‌های گران‌قیمت و سرسبزی، همه از ویژگی‌های این خیابان است.

ترافیک، بن‌بست، خانه‌های گران‌قیمت و سرسبزی، همه از ویژگی‌های خیابان دانشجوی ۱۰ است، اما سکونت فرهنگیان و وجود مکان‌های فرهنگی است که این معبر را از خیابان‌های اطراف کاملا متمایز کرده است. این خیابان که به نام شهید‌حسین حدادی‌دربندی نام‌گذاری شده، از چهل‌سال قبل محل سکونت فرهنگیان است. این معبر از سمت بولوار دانشجو برای تردد وسایل نقلیه مسدود است و از سمتی دیگر به قائم‌مقام فراهانی‌۹ متصل می‌شود.

کوچه فرهنگی‌نشینان


سال‌۱۳۸۵ مؤسسه خیریه احسان دانش‌آموزی حضرت رقیه (س) در بولوار معلم راه‌اندازی شد. این مجموعه حالا در این کوچه واقع شده است و محل جمع‌آوری کمک‌های مردم، دانش‌آموزان و فرهنگیان برای یاری‌رساندن به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است.

کوچه فرهنگی‌نشینان

در ضلع جنوبی این معبر، به‌صورت سرتاسر درخت‌های چنار کاشته شده است. سرسبزی بهاره این درختان که عمر آنها بین ۲۵ تا ۴۰‌سال است، به این کوچه زیبایی را هدیه داده است.

کوچه فرهنگی‌نشینان

علیرضا علیزاده نقاش جوان ساکن این خیابان است. او بیش از بیست‌بار منتخب جشنواره‌های مختلف بوده است و در اوج جوانی در امور خیر سهیم شده و به رسم نیک خانوادگی‌اش در ساخت یک مدرسه همراه شده است.


کوچه فرهنگی‌نشینان

دبیرستان دخترانه مهشید‌مصلی‌نژاد در انتهای این معبر قرار گرفته است؛ مدرسه‌ای که سال‌۱۳۸۶ بنا شد و در سال‌های اخیر، دانش‌آموزان آن همواره جزو رتبه‌های برتر کنکور بوده‌اند.

* این گزارش پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۴۸ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44