کد خبر: ۵۱۱۲
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

ثابت‌قدم در مسیر حفظ قرآن

نفیسه رضایی، نوجوان محله جاهدشهر تاکنون ۸ جزء قرآن را حفظ کرده است.

مادر از کودکی او را با قرآن آشنا کرده و همیشه همراه خود به روضه اهل‌بیت (ع) می‌برده است. در همین روضه‌ها و مراسم هیئتی با زندگی ائمه آشنا می‌شود و به اهل بیت (ع) و قرآن ارادت ویژه‌ای پیدا می‌کند. قرآن برای نفیسه رضایی که چهارده‌بهار از زندگی را پشت سر گذاشته درس زندگی است و از همان دوران دبستان تصمیم گرفته است حفظ قرآن را شروع کند.

محمد‌صدیق منشاوی و صدای دل‌نشینش که هر روز فضای خانه را منور می‌کرده، به او در حفظ قرآن کریم کمک کرده است. حالا او هشت‌جزء قرآن را حفظ است و همچنان این مسیر را آهسته و پیوسته ادامه می‌دهد و می‌خواهد یکی از حافظان مطرح قرآنی شود.


مادر، اولین راهنما

نفیسه صدای گرم و دل‌نشینی دارد و با شور و هیجان از علاقه‌اش به قرآن کریم می‌گوید، اینکه چطور با شنیدن صدای استاد منشاوی و خواندن قرآن توسط مادر خودش، او هم به این سمت هدایت شده و هر روز با این کلام ملکوتی بیشتر انس گرفته است. او می‌گوید: از همان دوران کودکی، مادرم مرا همراه خود به هیئت و روضه‌های خانگی می‌برد و آنجا با ائمه (ع) بیشتر آشنا شدم.

آن‌طور‌که مادرم می‌گوید، قبل از چهار‌سالگی همراه با او سوره‌های کوچک جزء ۳۰ را می‌خواندم و بعد از تکرار آن‌ها را حفظ می‌کردم. بزرگ‌تر که شدم، شنیدن قرآن، احساس آرامش به من می‌داد. هر‌بار که سوره یا آیه‌ای را از حفظ می‌خواندم، انگیزه‌ام برای یادگیری سوره‌های دیگر بیشتر می‌شد.

برای یادگیری بهتر، مادر هر روز یکی از سوره‌های جزء سی‌ام را با صدای استاد منشاوی پخش می‌کرد تا قرائت و صوت را از استاد به‌خوبی یاد بگیرم. از همان زمان به حفظ علاقه بسیار داشتم و تصمیم گرفتم با این کتاب آسمانی انس بیشتری بگیرم.


تمرکز و تقویت حافظه، از برکات حفظ قرآن

نفیسه، خدا را شاکر است که به او این توفیق و استعداد را داده است تا در حفظ قرآن موفق باشد. او این مسیر را آهسته، اما پیوسته ادامه می‌دهد و در کلاس خاصی شرکت نکرده است. از دبستان با تشویق معاون پرورشی در مسابقات حفظ قرآن شرکت کرد و از همان زمان توانست مقام‌هایی در سطح ناحیه به دست آورد و بدرخشد، اما بیشتر از حضور در مسابقات، برای او تداوم و پیگیری این کار مهم است.

نفیسه می‌گوید: از دوره دوم دبستان در کلاس‌های حفظ مسجد امام‌خمینی (ره) شرکت می‌کردم، اما هنوز مدت زیادی از این دوره نگذشته بود که کلاس‌ها به خاطر کرونا تعطیل شد. بعد از آن، تلفنی حفظیات را ارائه می‌کنم و بعد هم به تمرین و مرور جزء‌های قبلی می‌پردازیم.

خواندن و حفظ قرآن برکت‌های بسیاری برای نفیسه داشته و باعث شده است در دروس حفظی و تمرینی مثل ریاضی موفق‌تر عمل کند و به تمرکز او بسیار کمک کرده است. نفیسه به سوره آل عمران علاقه فراوان دارد؛ چون آیات روان و راحت‌تری برای حفظ دارد و آیاتی را که در این سوره با «ربنا» شروع می‌شود، در قنوت نماز استفاده می‌کند. او می‌گوید: آرزویم این است که حافظ کل قرآن شوم و پدر و مادرم را خوشحال کنم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر