کد خبر: ۴۶۶۰
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

خیابان قائم (عج) معبری با ۳ بوستان

خیابان قائم (عج)، از بولوار مهدی آغاز می‌شود و از خیابان شهیددایی و بولوار هفت‌حوض گذر می‌کند و یکی از معابر اصلی محله‌های قائم، المهدی و خلج به شمار می‌آید.

خیابان قائم (عج) که در دهه‌۷۰ شکل گرفت، در محله‌های قائم، المهدی و خلج واقع شده است. این محله تا قبل از تقسیم‌بندی‌های شهرداری، بخشی از محله بزرگ سیدی محسوب می‌شد تا اینکه شهرداری تصمیم گرفت برای رسیدگی و ارائه خدمات بیشتر، این محدوده را به محله‌های کوچک‌تر تقسیم کند.

خیابان قائم (عج)، از بولوار مهدی آغاز می‌شود و از خیابان شهیددایی و بولوار هفت‌حوض گذر می‌کند و یکی از معابر اصلی محله‌های قائم، المهدی و خلج به شمار می‌آید، زیرا مرکز جامع سلامت و درمانگاه را در خود جای داده است.

معبری با ۳ بوستان در محله المهدی

مسجد «امام علی‌بن‌الحسین زین العابدین (ع)» نبش قائم (عج) ۲۱ واقع است. این مسجد توسط محسن فرهنگی در سال ۱۳۷۸ ساخته شد و در‌اختیار مردم محله قرار گرفت. در این مسجد، مراسم مختلف مذهبی برگزار می‌شود.

 

معبری با ۳ بوستان در محله المهدی

یکی دیگر از ظرفیت‌های این خیابان، سالن ورزشی «قائم‌المهدی (عج)» است. این سالن که متعلق به آموزش‌و‌پرورش ناحیه ۲ است، در سال‌۱۳۸۷ ساخته شده است.

 

معبری با ۳ بوستان در محله المهدی

دبیرستان دخترانه دوره اول «شهرآرا» در حاشیه خیابان قائم (عج) قرار دارد. این دبیرستان یکی از دوازده مدرسه محله کوی المهدی (عج) و دارای امکانات متنوع علمی است.

 

معبری با ۳ بوستان در محله المهدی

سه بوستان بزرگ «سحر»، «نرگس» و «قائم (عج)» که در خیابان قائم (عج) قرار دارد، ظرفیتی است که در کمتر‌محله‌ای شاهد آن هستیم. در این بوستان‌ها، لوازم ورزشی بدن‌سازی و وسایل بازی برای کودکان نصب شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44