کد خبر: ۴۵۶۳
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

کوچه شهید حرم در محله بهارستان

بعد از شهادت شهید اصلانی در فروردین ۱۴۰۱، خیابان صبا به شهید اصلانی تغییر نام داد. کوچه شهید‌اصلانی ۴۱ هم که خانه شهید اصلانی در آن قرار داشت از همان زمان جای صبای ۲۵ راگرفت.

کوچه شهید‌اصلانی ۴۱ که در گذشته صبای ۲۵ نام داشت، با مشکلاتی روبه‌رو‌ست، اما شاید شیب‌داشتن این خیابان را باید بزرگ‌ترین مشکل آن دانست که در فصل بارش برای اهالی دردسرساز می‌شود. البته وضعیت جوی و جدول‌ها نیز مناسب نیست.

دراین‌میان، آنچه بیشتر چهره کوچه را تحت تأثیر خود قرار داده، پارک خودرو‌ها در پیاده‌روهاست. بیشتر منازل پارکینگ ندارند و همین موضوع سبب شده است صاحب خودرو، وسیله نقلیه‌اش را مقابل منزلش در پیاده‌رو پارک کند.

کوچه شهیداصلانی ۴۱ ؛ محله بهارستان

مسجد صاحب‌الزمان (عج) در سال‌۱۳۷۰ توسط شهید‌اصلانی و به همت خیران و اهالی محله بنا شده است. در این مسجد محوری فعالیت‌های بسیاری انجام می‌شود که همسر و فرزندان شهید بعداز او این فعالیت‌ها را با قدرت ادامه می‌دهند.

کوچه شهیداصلانی ۴۱ ؛ محله بهارستان

منزل شهید‌اصلانی سال‌هاست که در این کوچه قرار دارد. بعد‌از شهادت او در فروردین امسال، یک اثر آیینه‌کاری منقوش به عکس شهید بر سردر منزلش نصب شد.

کوچه شهیداصلانی ۴۱ ؛ محله بهارستان

پایگاه سلامت «ثامن» خدمات بهداشتی را به همه افراد به‌ویژه کودکان و زنان باردار ارائه می‌کند و خدمات گسترده‌ای همچون طرح غربالگری دیابت، فشار خون و... را در دستور‌کار خود دارد.

کوچه شهیداصلانی ۴۱ ؛ محله بهارستان

دبستان «رحمانی‌فرد» در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده است. این مرکز آموزشی شامل دو مدرسه مجزا بوده و پذیرای دختران و پسران دانش‌آموز است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر