کد خبر: ۴۶۳۹
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

شهید مطهری‌جنوبی ۲۴؛ خیابانی که شهرستانی آباد کرد

خیابان شهید مطهری‌جنوبی ۲۴ به نام «شهید غلامحسین ناصری‌محجوب» مزین و در محله سعدآباد واقع است. به گفته قدیمی‌های محله، این معبر مدت کوتاهی «کوی لعل» نام داشت.

خیابان شهید مطهری‌جنوبی ۲۴ به نام «شهید غلامحسین ناصری‌محجوب» مزین و در محله سعدآباد واقع است. این خیابان از یک سو به بولوار مطهری‌جنوبی و از سوی دیگر به بولوار مجد می‌رسد. به گفته قدیمی‌های محله، این معبر مدت کوتاهی «کوی لعل» نام داشت.

سکونت مهندس شهرستانی، شهردار اسبق مشهد، در یکی از کوچه‌های راسته خیابان لعل منشأ خیر شد و تیر‌های چراغ‌برق به این خیابان رسید. این معبر پس از انقلاب اسلامی به نام یکی از شهدای انقلاب به نام شهید مهدی‌زاده نام‌گذاری شد و بعد‌ها به نام شهید ناصری‌محجوب که یکی از شهدای دفاع‌مقدس ساکن همین کوچه بود، پلاک‌گذاری شد. این کوچه تا حدود بیست سال پیش بن‌بست باغ‌های انگوری بود و بعد‌ها با تفکیک زمین‌های باغی، به بولوار مجد راهی پیدا کرد و خیابان‌کشی شد.

شهید مطهری‌جنوبی ۲۴؛ خیابانی که شهرستانی آبادش کرد

حسینیه مجمع‌الزهرا (س) در میانه کوچه شهید ناصری است. این حسینیه که خانه پدر شهید غلامحسین ناصری‌محجوب است، برای برگزاری مراسم مذهبی، از سوی پدر شهید وقف شده است.

 

شهید مطهری‌جنوبی ۲۴؛ خیابانی که شهرستانی آبادش کرد

پدر غلامرضا حقانی‌هرمزی جزو ساکنان ابتدایی کوی لعل بوده است. او سال‌ها در راسته این خیابان مغازه مکانیکی داشته است و اکنون پسرش کارش را ادامه می‌دهد.

 

شهید مطهری‌جنوبی ۲۴؛ خیابانی که شهرستانی آبادش کرد

در‌های پرنقش‌ونگار، یادآور خانه‌های پر از مهر و صفای دیروزی است.

شهید مطهری‌جنوبی ۲۴؛ خیابانی که شهرستانی آبادش کرد

دبیرستان خسروی نبش کوچه شهید مطهری‌جنوبی ۲۴ قرار دارد. این مدرسه که از سال ۱۳۴۰ تأسیس شده، از سال ۱۳۹۹ به‌سبب ناایمن‌بودن تعطیل و متروکه شده است.

ارسال نظر