کد خبر: ۴۵۶۹
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

«تابان»؛ خیابان پرامکانات محله هنرستان

خیابان «تابان» یا «شهید صارمی ۳۰» محدوده‌ای برخوردار که همه کاربری‌های رفاهی و خدماتی را در خود جای داده است؛ از کاربری آموزشی و تجاری تا کاربری فضای سبز و ورزشی.

خیابان «تابان» یا «شهید صارمی ۳۰» بخشی از محله هنرستان است که از یک سمت به بولوار شهیدصارمی و از سمت دیگر به خیابان‌های هاشمیه ۴۱ و هنرستان ۲۶ راه دارد. محدوده‌ای برخوردار که همه کاربری‌های رفاهی و خدماتی را در خود جای داده است؛ از کاربری آموزشی و تجاری تا کاربری فضای سبز و ورزشی. این معبر علاوه‌بر روزبازار میوه و تره‌بار، مغازه‌های تجاری بسیاری دارد و یک محله پررفت‌وآمد در منطقه ۹ شناخته می‌شود.

«تابان» محله هنرستان خیابان پرامکانات

مجتمع تجاری و مسکونی «فرهنگیان» در ابتدای خیابان صارمی ۳۰ قرار دارد. این مجتمع که سی‌سال از عمر آن می‌گذرد، ۲۴۰ واحد مسکونی دارد و در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متــرمربع احــداث شده است.

«تابان» محله هنرستان خیابان پرامکانات

دبستان «شهیدان ناصر و محسن سازگار» که در خیابان تابان قرار دارد، یکی از مراکز قدیمی آموزشی منطقه ۹ بوده و سال ۱۳۶۸ بنا شده است و در هر شیفت میزبان پانصد دانش‌آموز است.

«تابان» محله هنرستان خیابان پرامکانات

بوستان «پیچک» نیم‌هکتار وسعت دارد. علاوه‌بر زمین بازی کودکان، این پارک محلی دارای محوطه بازی فنس‌کشی است که برای ورزش‌های والیبال و بسکتبال و فوتبال کاربرد دارد.

«تابان» محله هنرستان خیابان پرامکانات

بازار میوه و تره‌بار شهرداری در خیابان تابان بسیار پرطرفدار است؛ از سبزی و میوه تازه تا گوشت و مرغ و انواع خواربار دراین روزبازار محلی پیدا می‌شود.

کلمات کلیدی
ارسال نظر