کد خبر: ۶۲۹۹
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

نوفل لوشاتو؛ کوچه خوش آب و هوا

وجود باغ ملک‌آباد به عنوان بزرگ‌ترین فضای سبز شهر در یک سمت این معبر، آن را خوش‌منظر و خوش‌آب‌و‌هوا ساخته است.

اگر بگوییم کوچه‌پس‌کوچه‌های محله نوفل در دو دهه اخیر کمترین میزان تغییر و ساخت‌وساز را در مشهد داشته‌است، غلو نکرده‌ایم. یکی از این کوچه‌ها، نوفل ۱۲ است که همراه سایر معابر فرعی خیابان نوفل‌لوشاتو از سال ۱۳۵۵ به محدوده شهری الحاق شده است.

این محله تا قبل از این سال، از اراضی کشاورزی همراه چندجوی آب تشکیل شده بود که از قنات‌های رضاشهر سرازیر می‌شدند و به باغ ملک‌آباد می‌رسیدند. وجود باغ ملک‌آباد به عنوان بزرگ‌ترین فضای سبز شهر در یک سمت این معبر، آن را خوش‌منظر و خوش‌آب‌و‌هوا ساخته است.

نوفل لوشاتو‌۱۲ مانند سایر معابر این محله، کوچه‌ای کوتاه با خانه‌های اغلب ویلایی است که بیشتر آن‌ها دوممر هستند و حداقل ۲۵۰ مترمربع وسعت دارند. سمت دیگر این کوچه به بزرگراه کلانتری می‌رسد.

کوچه خوش آب و هوا

مسجد حضرت‌قائم (عج)، تنها مسجد محله نوفل، سال‌۱۳۶۹ بنا شده است. این مسجد پایگاه بسیج خواهران و برادران، خیریه و شورای حل اختلاف را در خود جای داده است.


کوچه خوش آب و هوا

اهالی می‌گویند شهید‌سید‌مجتبی رضوی در همین کوچه قد کشیده است و پدر و مادرش بعد‌از گذشت سال‌ها همچنان در این محله و معبر زندگی می‌کنند.

 

کوچه خوش آب و هوا

یکی‌دو سال بعد‌از ساخت مسجد، خیریه شهدای محله نوفل‌لوشاتو راه‌اندازی شد.
این خیریه که همه اعضای آن از اهالی محله نوفل هستند، فعالیت‌های گسترده‌ای از‌جمله برگزاری یلدای مهربانی، ایستگاه صلواتی، جشن‌ها و اعیاد، تهیه غذای گرم برای مستمندان و بسته‌های معیشتی انجام می‌دهد.


کوچه خوش آب و هوا

دبستان دخترانه نوفل‌لوشاتو، قدیمی‌ترین مرکز آموزشی محله نوفل است که سال‌۱۳۶۳ بنا شده، یعنی هشت‌سال بعد از اینکه سکونت در این محله شکل گرفته است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر