کد خبر: ۴۵۴۵
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

کوچه بچه مدرسه‌ای‌ها در محله چهارچشمه

خیابان سرافرازان‌۱۱ که به نام «شهید ایمانیان» مزین شده، بخشی از محله چهارچشمه است و انواع کاربری آموزشی، ورزشی، مسکونی و فضای سبز درآن درنظر گرفته شده است.

خیابان سرافرازان‌۱۱ که به نام «شهید ایمانیان» مزین شده، بخشی از محله چهارچشمه است و انواع کاربری آموزشی، ورزشی، مسکونی و فضای سبز درآن درنظر گرفته شده است، اما بیشتر کاربری ساختمان‌های اینجا، آموزشی است؛ دبستان مهارت، هنرستان کار‌و‌دانش دارالعلم آزادگان، دبستان باقرزاده و مرکز آموزش عالی اقبال‌لاهوری در فرعی‌های خیابان سرافرازان‌۱۱ واقع شده است.

از دیگر شاخصه‌های این خیابان می‌توان به تراکم جمعیت و سکونت خانواده‌های رزمندگان دفاع مقدس اشاره کرد که از ابتدای دهه ۷۰ در مجتمع‌های مسکونی اینجا سکونت دارند. این موضوع باعث فعال‌شدن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شده است.

کوچه بچه مدرسه‌ای‌ها در محله چهارچشمه

سی‌سال از عمر مجتمع مسکونی «یاران» می‌گذرد. دویست واحد مسکونی دارد و بخشی از ساکنان آن را خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند.

 

کوچه بچه مدرسه‌ای‌ها در محله چهارچشمه

دبستان «مهارت»، اولین مدرسه هوشمند و تخصصی و مهارت‌محور مشهد است که کارگاه‌های مختلفی همچون هنر، گیاه‌شناسی، جانورشناسی، نجوم، حرفه‌و‌فن‌و ... دارد.

کوچه بچه مدرسه‌ای‌ها در محله چهارچشمه

سالن ورزشی «شهید‌عارفی» در ابتدای این خیابان قرار دارد. محوطه آن همچنان در دست ساخت است، اما سوله آن برای انجام انواع ورزش‌های گروهی دراختیار ورزشکاران این محله قرار گرفته است.

کوچه بچه مدرسه‌ای‌ها در محله چهارچشمه

بوستان خطی «غنچه» محیطی آرام و دلنشین برای پیاده‌روی‌های عصرگاهی شهروندان است. نشیمن و نور کافی به همراه فضای سبز دلنشین، از ویژگی‌های این بوستان است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر