کد خبر: ۱۴۸۶
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

پالایش 300خانوار در محله هاتف

بچه‌مسجدی‌های محله هاتف نیز همچون یک‌سال‌ونیم گذشته با قرمزشدن وضعیت شهر با دعوت از خیران و داوطلبان فعالیت‌های خود را برای کمک به بیماران کرونایی از سر گرفتند و در یک‌ماه‌ونیم اخیر اقدامات بسیاری را در قالب گروه جهادی انجام دادند که نمونه کوچکی از آن سرکشی و باخبرشدن از اوضاع مبتلایان در روند طول درمان بیماری کرونا بود.

 مرداد امسال و پیک پنجم بیماری کرونا، افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری منحوس و همچنین درگیرشدن خانواده‌ها را به‌دنبال داشت. همین موضوع باعث شد تا دوباره گروه‌های جهادی و مردمی برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر محله و سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند، پای کار بیایند.

 بچه‌مسجدی‌های محله هاتف نیز همچون یک‌سال‌ونیم گذشته با قرمزشدن وضعیت شهر با دعوت از خیران و داوطلبان فعالیت‌های خود را برای کمک به بیماران کرونایی از سر گرفتند و در یک‌ماه‌ونیم اخیر اقدامات بسیاری را در قالب گروه جهادی انجام دادند که نمونه کوچکی از آن سرکشی و باخبرشدن از اوضاع مبتلایان در روند طول درمان بیماری کرونا بود.

 

خرید 3دستگاه مانومتر اکسیژن

فرمانده پایگاه بسیج شهید مجید عسکری مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) با بیان اینکه رسالت و وظیفه هر انسانی کمک به هم‌نوع خود به‌ویژه در زمان مشکلات است، می‌گوید: اولین اقدام ما هماهنگی و راه‌اندازی یک تیم جهادی هشت‌نفره از بین هیئت جوانان محرم و پایگاه بسیج مسجد با هدف همکاری لازم با مرکز بهداشت ثامن برای شناسایی خانواده‌های درگیر بیماری در محله بود.

علیرضا غفوریان ادامه می‌دهد: علاوه بر تیم هشت‌نفره، 4تیم بیماریابی خانه‌به‌خانه از بین خواهران گروه جهادی شهیدعسکری تشکیل شد تا با مراجعه به در منازل، از وضعیت سلامت خانواده‌ها باخبر شوند. با این بازدیدها و مراجعه حضوری، 300خانوار در محله هاتف از نظر ابتلا به بیماری کرونا پالایش شدند.

در این راستا 3دستگاه مانومتر اکسیژن به همت خیران خریده شد تا به‌صورت امانت در اختیار خانواده‌های بی‌بضاعت قرار گیرد

او با اشاره به اینکه پیک پنجم بیماری با مشکلات حاد تنفسی همراه بود، می‌افزاید: تعدادی از بیماران مبتلا نیازمند به دستگاه‌های اکسیژن برای تنفس و طی‌کردن روند بیماری خود بودند. در این راستا 3دستگاه مانومتر اکسیژن به همت خیران خریده شد تا به‌صورت امانت در اختیار خانواده‌های بی‌بضاعت قرار گیرد.

فرمانده پایگاه بسیج شهید مجید عسکری مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) اضافه می‌کند: با شناسایی این خانواده‌ها، اقدامات دیگری در برنامه‌های ما قرار گرفت. ازجمله اینکه خانواده‌های نیازمند بین آن‌ها را مشخص کردیم و با همت خیران توانستیم بسته‌های معیشتی و آب‌میوه طبیعی تهیه و توزیع کنیم.

 

توزیع 300بسته معیشتی

او با اشاره به اینکه 300بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد، می‌افزاید: 6میلیون تومان برای خرید این بسته‌های معیشتی هزینه شد. همچنین 300بطری آب‌میوه طبیعی بین خانوارها توزیع شد.

غفوریان از تهیه و توزیع 2500وعده غذای گرم خبر می‌دهد و می‌گوید: در پیک پنجم بیماری کرونا و با مبتلاشدن یک نفر، دیگر اعضای خانواده نیز دچار این بیماری می‌شدند و به‌دلیل شدت بیماری و ضعف و بنیه بدنی، امکان پخت غذا یا رسیدگی به امور منزل را نداشتند. بنابراین در چند مرحله غذای گرم توزیع کردیم و علاوه بر این، با کمک خیران گوشت گرم هم بین خانواده‌های درگیر بیماری توزیع شد.

او با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات، هماهنگی نوجوانان محله برای خرید مایحتاج خانواده‌های درگیر کرونا به‌منظور رعایت شرایط قرنطینه بود، توضیح می‌دهد: به‌دلیل شدت این بیماری و همچنین رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی که فرد مبتلا باید به مدت دوسه هفته در قرنطینه باشد و از طرفی در این مدت نیاز به خرید دارو و مایحتاج منزل دارد، تعدادی از نوجوانان برای این خریدها اعلام آمادگی و همکاری کردند.

فرمانده پایگاه بسیج شهید مجید عسکری مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) اضافه می‌کند: حمایت عاطفی از دیگر اقدامات ما بود. چون زمانی که جواب آزمایش فرد مبتلا مثبت می‌شود، ترس و اضطراب زیادی او را فرامی‌گیرد. بنابراین ما سعی کردیم با ارائه مشاوره و راهکارهای مناسب، از میزان استرس آن‌ها بکاهیم.

غفوریان در پایان می‌گوید: با توجه به اینکه علائم جدیدی نیز از سوی پزشکان اعلام شده بود، درباره علائم ویروس کووید19 از نوع دلتا آگاهی لازم به مردم داده شد و بر توصیه‌های بهداشتی ازجمله شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک تأکید
می‌شد.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44