کد خبر: ۱۱۴۰
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

«ارغوان» برای خانواده‌های ناجا

ابتدای خیابان ارغوان از فکوری85 شروع می‌شود و انتهایش به بولوار نماز می‌رسد. خیابانی با کوچه‌های فرعی فراوان و خانه‌هایی که می‌توان گفت بیشترشان هنوز ویلایی باقی مانده‌اند. کل زمین این خیابان وقفی و متعلق به آستان قدس رضوی است و مالکان این خانه‌ها در واقع مستأجران آستان قدس هستند.

ابتدای خیابان ارغوان از فکوری85 شروع می‌شود و انتهایش به بولوار نماز می‌رسد. خیابانی با کوچه‌های فرعی فراوان و خانه‌هایی که می‌توان گفت بیشترشان هنوز ویلایی باقی مانده‌اند. کل زمین این خیابان وقفی و متعلق به آستان قدس رضوی است و مالکان این خانه‌ها در واقع مستأجران آستان قدس هستند. بیشترشان بازنشستگان و کارکنان نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی انتظامی هستند که به‌واسطه شرکت تعاونی‌های این نیروها توانسته‌اند خانه‌دار شوند.

 

«قدس» قدیمی‌ترین مسجد محله است که از 40سال پیش تاکنون محور فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی اهالی اینجا بوده است.

 

فرشته ولی‌زاده، مدیر مرکز آموزش و توان‌بخشی رویش در همین خیابان، می‌گوید: در این مرکز به بچه‌های با بهره هوشی عادی اما عملکرد ناهماهنگ نیم‌کره‌ها خدمات مشاوره‌ای و تشخیصی ارائه می‌شود.

 

خیریه فروغ صبح صادق تحت نظارت نیروی انتظامی سال‌هاست در تهیه جهیزیه برای نوعروس‌های بی‌بضاعت و کمک به ایتام و تهیه بسته‌های معیشتی خانواده‌های مستمند فعالیت می‌کند.

 

انتهای خیابان ارغوان به فضای سبزی در زمین‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌رسد که ماجرای قطع درختان قدیمی آن سال گذشته خبرساز شد. با اعتراض اهالی جلوی این اقدام گرفته شد.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
04:00