کد خبر: ۱۰۵۴۵
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

یاسمین طالبی، خاله‌ی قصه‌گوی فامیل است!

این نوجوان که در مراسم آموزش‌و‌پرورش، مساجد و حسینیه محله‌شان برنامه اجرا می‌کند، می‌گوید: خیلی برای اجراهایم تمرین می‌کنم تا کارم دل‌نشین باشد.

کرونا با تمام بی‌رحمی‌اش، برای گروهی منشأ شروع کار‌های جدید در زندگی بود، درست مانند یاسمین طالبی پانزده‌ساله که در آن روز‌ها با دوره‌های آنلاین نمایش کتابخانه شهید‌مطهری در محله قائم (عج) آشنا شد. حالا پنج‌سال از آن روز‌ها گذشته است.

او مجری توانمندی شده است که در مراسم آموزش‌و‌پرورش، مساجد و حسینیه محله‌شان برنامه اجرا می‌کند. او می‌خواهد با تلاش بیشتر، روزی بتواند در صدا‌و‌سیمای کشورمان برنامه اجرا کند.

- از چه زمان متوجه علاقه‌ات به مجریگری شدی؟
از کودکی بازیگری را دوست داشتم. در همان دوران با اقتباس از فیلم تلویزیونی، نمایش‌نامه کوتاهی نوشتم و آن را برای خانواده‌ام اجرا کردم. سال ۱۳۹۹ بود که کرونا سبب غیرحضوری‌شدن فعالیت کتابخانه شد. مسئولان کتابخانه با یک ایده خلاقانه تصمیم گرفتند کتاب‌های قصه را تصویری ضبط کنند و من در اجرا پذیرفته شدم.

- این برنامه ادامه پیدا کرد؟
اسم آن برنامه «یک قصه، یک کتاب» بود که در فضای مجازی بسیار موردتوجه قرار گرفت. بعداز ۱۰ اجرا کارش به پایان رسید و دیگر ادامه پیدا نکرد. برای پایان‌کارمان اختتامیه برگزار شد و رئیس نهاد کتابخانه‌های استان خراسان رضوی از گروه ما قدردانی کرد.

- واکنش خانواده به اجراهایت چیست؟
کارم را دوست دارند و مشوقم هستند. اگر به دوره آموزشی نیاز داشته باشم، حمایتم می‌کنند تا آن را بگذرانم. هنگامی‌که ویدئوهایم را برای خانواده پدری و مادری‌ام ارسال می‌کردم، اسم «خاله‌قصه‌گو» را برایم انتخاب کردند. حس خوبی از حمایت‌هایشان می‌گیرم و اسمی را که برایم انتخاب کرده‌اند، دوست دارم.

- به‌جز کتابخانه در کجا اجرا کرده‌ای؟
برخی از مسئولان آموزش‌و‌پرورش که در اختتامیه بودند، اجرایم را پسندیدند و برای مراسمشان دعوتم کردند. در مدرسه‌مان هم اجرای برنامه صبحگاهی و مراسم اعیاد و سوگواری‌ها را به عهده دارم. در مسجد و موکب‌های آخر صفر نیز برای کودکان برنامه اجرا کرده‌ام. از‌آنجا‌که به مداحی هم علاقه دارم، در مراسم خصوصی بانوان فامیل و اطرافیان، مداحی می‌کنم. در این فکر هستم که دوره آموزشی مداحی را بگذرانم تا بتوانم حرفه‌ای‌تر این کار را دنبال کنم.

- واکنش دوستانت به اجرای برنامه‌هایت چیست؟
بعضی می‌پرسند کجا می‌توانند برای تست بروند. برخی هم می‌پرسند باید از کجا شروع کنند و برای موفق‌شدن چه کاری انجام بدهند.

- الگویت در اجرا چه کسی است؟
اجرای آقای حامد سلطانی و نجم‌الدین شریعتی را دوست دارم. خیلی برای اجراهایم تمرین می‌کنم تا کارم مانند این دو نفر دل‌نشین باشد. یکی از آرزوهایم این است که در آینده مجری مسلطی شوم و در برنامه‌های تلویزیونی صدا‌و‌سیما به اجرای برنامه بپردازم.

- برای رسیدن به خواسته‌ات، چه کار‌هایی انجام می‌دهی؟
یک مجری توانمند دایره واژگان وسیعی دارد و به بیانش مسلط است. به‌همین‌دلیل در اوقات فراغتم، کتاب‌های مختلف می‌خوانم یا برای خانواده‌ام به‌صورت تمرینی اجرا می‌کنم. اجرای افراد موفق را نگاه می‌کنم و از آنها ایده می‌گیرم. به فکر گرفتن مدرک معتبر در این زمینه هم هستم.


* این گزارش سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۵ شهرآرامحله منطقه ۷ و ۸ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44