کد خبر: ۱۰۳۲۰
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

آبادانی با خانه‌های سازمانی در حجاب ۷۵

خیابان حجاب ۷۵ معبری پرجمعیت و پررفت‌وآمد که به‌واسطه مجتمع‌های مسکونی متعدد مانند بزرگمهر، وصال، برق مشهد، پردیس و هوانیروز جمعیت زیادی دارد.

خیابان حجاب ۷۵ بخشی از محله حجاب است که به‌نام شهید میزانچی مزین شده است و از طرف دیگر به اندیشه ۶۰ می‌رسد. معبری پرجمعیت و پررفت‌وآمد که به‌واسطه مجتمع‌های مسکونی متعدد مانند بزرگمهر، وصال، برق مشهد، پردیس و هوانیروز جمعیت زیادی دارد.

یکی از مشکلات بزرگ این معبر، وجود واحد‌های مسکونی کوچک در بعضی مجتمع‌های مسکونی است که به‌عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی و غیردائمی عده‌ای استفاده می‌شود.

آبادانی با خانه‌های سازمانی در حجاب ۷۵
یکی از مراکز جامع سلامت شهری قاسم‌آباد در خیابان حجاب ۷۵ قرار دارد. در این مرکز درمانی خدماتی مانند واکسیناسیون نوزادان، پزشک عمومی، دندان‌پزشکی و چکاپ مادران شیرده ارائه می‌شود.

 

آبادانی با خانه‌های سازمانی در حجاب ۷۵
هنرستان همیاران صالحه یکی از مراکز آموزشی دختران استثنایی است که سال ۱۳۸۸ افتتاح شد. محصلان در دو مقطع پیش‌حرفه‌ای و دوره متوسطه حرفه‌ای در آن تحصیل می‌کنند و سپس در یکی از سه رشته «هنر زندگی در خانه»، «پودمان خیاطی» و «قالی‌بافی» ادامه تحصیل می‌دهند. 


آبادانی با خانه‌های سازمانی در حجاب ۷۵

از آنجایی که خیابان حجاب ۷۵ جمعیت زیادی دارد و نزدیک‌ترین مسجد هم در خیابان حجاب ۸۳ قرار گرفته است، سال ۱۳۹۵ به درخواست اهالی و با همکاری شهرداری، نمازخانه امام حسن عسکری (ع) در بخشی از بوستان غنچه بنا شده است.


آبادانی با خانه‌های سازمانی در حجاب ۷۵

ساخت مجتمع مسکونی بزرگمهر به سال ۱۳۸۰ برمی‌گردد و در ابتدا برای کارمندان آموزش‌وپرورش بنا شد. این مجتمع ۱۸۴ واحد ۱۲۵ مترمربعی دارد که نیمی از آنها دارای آسانسور است.


آبادانی با خانه‌های سازمانی در حجاب ۷۵

بوستان غنچه بیش از ۸ هزار مترمربع وسعت دارد. پارک بازی کودکان، مسیر‌های پیاده‌روی، تجهیزات ورزشی و بدن‌سازی، نگهبانی ۲۴ ساعته و روشنایی و نشیمن مناسب ازجمله امکانات این بوستان محلی است.


* این گزارش چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۶ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44