کد خبر: ۹۸۶۶
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

کوچه سبز آموزش‌وپرورشی‌ها

کوچه شهید فلاحی ۱۹.۴ بخشی از محله فرهنگیان است؛ معبری که قدمت ساخت‌و‌ساز در آن به اوایل دهه ۷۰ برمی‌گردد، این کوچه شش‌متری دارای انواع کاربری فرهنگی، مذهبی فضای سبز و تفریحی است.

کوچه شهید فلاحی ۱۹.۴ بخشی از محله فرهنگیان است؛ معبری که قدمت ساخت‌و‌ساز در آن به اوایل دهه ۷۰ برمی‌گردد، همان زمانی‌که شرکت تعاونی فرهنگیان که اولین بانی احداث خانه در این محدوده بود، با ساخت منازل تعاونی، پای آموزش‌وپرورشی‌ها و کارمندان دانشگاه فردوسی را به قاسم‌آباد باز کرد.

این کوچه شش‌متری دارای انواع کاربری فرهنگی، مذهبی فضای سبز و تفریحی است و تردد در آن زیاد است.



کوچه سبز آموزش‌وپرورشی‌ها

بوستان بزرگ ورزش امکانات متعددی دارد که از‌جمله آن می‌توان به تجهیزات بدن‌سازی، نشیمن مناسب، روشنایی کافی و سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.
یک پارک بازی کوچک ویژه کودکان نیز به‌تازگی در گوشه‌ای از این پارک احداث شده است.

کوچه سبز آموزش‌وپرورشی‌ها

ساخت مسجد امام‌حسن‌مجتبی (ع) به سال‌۷۸ برمی‌گردد. این مسجد دارای کتابخانه و سالن مطالعه برای بانوان، مجموعه تربیتی و آموزشی، مهد قرآنی و پایگاه بسیج خواهران و برادران است.

کوچه سبز آموزش‌وپرورشی‌ها

در این معبر، یک ساختمان اداری با کاربری نامشخص بنا شده است. ویدا موسوی، یکی از همسایه‌ها، می‌گوید: این بنا در ابتدا قرار بود خانه بهداشت شود. مدتی بعد، صحبت از خانه سالمندان و کلینیک ترک اعتیاد به میان آمد و حالا مدت‌هاست که بدون استفاده مانده است!

کوچه سبز آموزش‌وپرورشی‌ها

لچکی‌های فضای سبز در جای‌جای این خیابان به چشم می‌خورد. شهرداری هرجایی که زمین خالی پیدا کرده، آن را به پاتوقی سبز برای شهروندان بدل کرده است که اتفاقا هم نشیمن مناسب دارد و هم روشنایی کافی. 

کوچه سبز آموزش‌وپرورشی‌ها

یکی از شعب مدارس مسجدمحور «کریمانه» در این معبر واقع شده است. مصطفی ثانوی، مسئول این مدرسه، می‌گوید: علاوه‌بر فعالیت‌های علمی، مبانی تربیتی و مهارتی و احکام و قرآن هم به بچه‌ها آموزش داده می‌شود.

* این گزارش چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۰ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
عباس برجسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
0
0
سلام بسیار عالی کاشکی از اعضا شورا دعوت میشد .. و مصاحبه می‌کردید با اعضا شورا محله فرهنگیان ..عکس اعضا شورا را هم می گذاشتید و کارهای شورا انجام داده
آوا و نمــــــای شهر
03:44