کد خبر: ۹۴۵۵
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

هدیه‌دادن شادی به «توان‌یابان الهیه»

اعضای این مجموعه با همراهی بنیاد عماد لحظات شادی را سپری کردند. برپایی این مراسم کمک کرد تا اعضای مجموعه الهیه، لحظات خوبی را سپری کنند و برای دقایقی از رنج‌ها و سختی‌هایی که دارند، فاصله بگیرند. 

مهمان هستند، اما همه وسایل پذیرایی را با خود آورده‌اند؛ حتی برنامه مراسم را هم خودشان چیده‌اند. آنها آمده‌اند تا حال خوشی را به میزبانان که بانوان کم‌توان ذهنی هستند، هدیه دهند. این بانوان در مجموعه «توان‌یابان الهیه» ایام می‌گذرانند و حالا در یک روز دوشنبه میهمانانی دارند که قرار است با اجرای نمایش و موسیقی، حال آنها را خوب کنند.

 

کار خیر دلی

عده‌ای از آدم‌های نیک‌اندیش این شهر دور هم آمده‌اند تا یک اتفاق خوب را رقم بزنند و حال چند شهروند را در نقطه‌ای از الهیه خوب کنند. مدیر بنیاد نیکوکاری مردمی عماد درباره اجرای برنامه دو‌ساعته در مجموعه توان‌یابان الهیه می‌گوید: امروز در خدمت بانوان کم‌توان ذهنی بودیم که بیشتر از چهارده‌سال دارند؛ بانوانی که شرایط سختی دارند و ما سعی کردیم شادی را به جمع آنها بیاوریم.

سعید کاظمی ادامه می‌دهد: امروز گروه‌های مردمی همیار، ما را یاری کردند تا از اعضای مجموعه توان‌یابان الهیه پذیرایی و برای آنها برنامه اجرا کنیم و روش خودمان را که «شادی‌درمانی» است بین آنها پیش ببریم.

این فعال اجتماعی در وصف لحظات شادی که با اعضای مرکز الهیه سپری کرده‌اند، توضیح می‌دهد: این برنامه در قالب دوشنبه‌های همدلی بنیاد عماد برگزار شده است. همراهان ما در این چند ساعت جدا از وضعیت جیب و معیشتشان پای کار آمده‌اند، چون آنها به قلبشان نگاه می‌کنند تا مهربانی را تکثیر کنند. از نظر ما مهربانی ساده است.

شریفه کریمی‌نژاد که از مربیان این مجموعه است، وقت‌گذاشتن برای توان‌یابان را کاری ارزشمند می‌داند و می‌گوید: بچه‌ها روز شادی را سپری کردند. درست است که بیماری خیلی از آنها درمان ندارد، اگر همین روز‌های خوب برای آنها تکرار شود، آنها می‌توانند با روحیه بهتری به زندگی ادامه دهند و به لحاظ ذهنی شرایط بهتری داشته باشند.

شریفه‌خانم ادامه می‌دهد: بخش زیادی از نیاز‌های خوراک، پوشاک و درمان اعضای مجموعه با خود ماست، اما اجرای برنامه شاد برای آنها یا شلوغ‌کردن دور‌وبرشان به‌راحتی از ما ساخته نیست؛ به همین‌دلیل جُنگ‌های شادی و سرگرمی، حسابی حال و هوای اینجا را برایشان عوض می‌کند و از آن فضای تکراری در‌می‌آیند.

 

خوشحالم آدم‌ها به فکر ما هستند

وقتی می‌خواهیم با بچه‌ها صحبت کنیم، هر‌کدام از آنها شرایط متفاوتی دارند. با شریفه کریمی‌نژاد به‌سراغ سوسن می‌رویم، دختر چهارده‌ساله‌ای که شریفه‌خانم حرف‌هایش را برای ما ترجمه می‌کند. او می‌گوید: سوسن دو‌سال است که اینجاست. از اینکه امروز اینجا شلوغ بوده و خندیده و مجری‌ها را تماشا کرده، خوشحال است. دوست دارد دوباره این جمع را در مرکز ببیند.

مریم دختر دیگری است که در جمع توان‌یابان الهیه حاضر است. او تاحدودی توانایی تکلم دارد. امروز حسابی با شیرینی و شکلات و میوه از خودش پذیرایی کرده و خوشحال است که با رفیقانش دور هم جمع شده‌اند. تعریف می‌کند: به من خوش گذشت، خیلی بازی کردیم، خوشحالم که آدم‌هایی بیرون از اینجا به فکر ما هستند و به ما سر می‌زنند.

برپایی این مراسم کمک کرد تا اعضای مجموعه الهیه، لحظات خوبی را سپری کنند و برای دقایقی از رنج‌ها و سختی‌هایی که دارند، فاصله بگیرند. 

* این گزارش پنج‌شنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۵۲ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44