کد خبر: ۸۱۶۳
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

خاطرات میلان ۱۵ گلشور

معبر شهید‌مفتح‌۳۰ یکی از کوچه‌های پرتردد محله گلشور است. قدیمی‌ها آن را به «میلان ۱۵» می‌شناختند. انتهای این کوچه هشتصد‌متری به میدان عسکریه یا «فلکه شیرممد» منتهی می‌شود.

معبر شهید‌مفتح‌۳۰ یکی از کوچه‌های پرتردد محله گلشور است. قبل‌از اینکه شهرداری سر هر کوچه، تابلو شماره‌گذاری نصب کند، قدیمی‌ها آن را به «میلان ۱۵» می‌شناختند.ابتدای این معبر به خیابان شهیدمفتح و انتهای این کوچه هشتصد‌متری به میدان عسکریه یا بهتر بگوییم «فلکه شیرممد» منتهی می‌شود.

دو پایگاه اجتماعی اهالی یعنی مسجد امام‌سجاد (ع) و مسجد حضرت‌رقیه (س) در این کوچه قرار گرفته است. شهیدان بایگی، خدادادی، سردار شریفی، ابراهیمی، ستوده و برادران مجاوری از شهدای شاخص منطقه و این کوچه هستند. معبر شهید مفتح ۳۰ دو مدرسه دارد و هزاران خاطره برای دانش‌آموزان.

خاطرات میلان ۱۵

مسجد امام‌سجاد (ع) جزو مساجد محوری محله گلشور است. این مسجد سال‌۱۳۵۸ با همراهی خیران احداث شد و دهه‌۹۰ به‌همت مرحوم صالحی که بخشی از منزلش را وقف مسجد کرده بود، توسعه یافت.

خاطرات میلان ۱۵

کانون فرهنگی و هنری شهید اشرفی اصفهانی از کانون‌های فعال فرهنگی مشهد است که سال ۱۳۸۵ تاسیس شده‌است.

خاطرات میلان ۱۵

پدر و مادر شهید‌ستوده از قدیم‌الایام در همین کوچه ساکن بوده‌اند. پسرشان، سال ۱۳۶۸ در درگیری با اشرار و قاچاقچیان به شهادت رسیده است.

خاطرات میلان ۱۵

مرکز نیکوکاری یاران امام‌سجاد (ع) دوسال پیش فعالیتش را آغاز کرد، اکنون هشتاد‌خانوار را تحت پوشش دارد و ۱۰ خانواده نیازمند را توانمند و خودکفا کرده است.

خاطرات میلان ۱۵

مدرسه ابتدایی غزالی قبل‌از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شد. اکنون در دوره اول ۲۶۰ دانش‌آموز و در دوره دوم، ۱۹۸ دانش‌آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

خاطرات میلان ۱۵

علی‌محمد جوانه کاسب قدیمی و خوش‌نام کوچه است. ماست‌های شیرین و دوغ‌های تلمی «سوپر جوان» زیر زبان خیلی از اهالی مزه کرده است.

 

خاطرات میلان ۱۵

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هنرور امام‌جماعت مسجد امام سجاد(ع) است. او از سال ۱۳۹۴ رهبری مسجد را به عهده گرفته و تا کنون نوجوانان و جوانان زیادی را جذب مسجد کرده است.

 

خاطرات میلان ۱۵

مهدقرآن مهر هشتم در کوچه‌ مفتح ۳۰ واقع شده و حدود ۳۰ نونهال در این مهد روزانه آموزش‌ می‌بینند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
0
0
بسیار خوب بود من را برد به سالهای
۶۶ به قبل من ساکن میلان ۱۶ بودم ودر مسجد امام سجاد ماه رمان‌ها نماز ظهر می رفتیم با دوستان.وپدر بزرگم خدا بیامرز که همیشه نمازهایش را در آن مسجد از میلان ۱۴ می آمد آهسته آهسته راه می رفت به علت کهولت سن ومن هر روز در راه مدرسه می دیدم.یادش بخیر