کد خبر: ۵۲۱
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه اولین هنرستان‌های مشهد

هویت محله هنرستان به‌دلیل وجود این کوچه است. اولین هنرستان کشاورزی دارای خوابگاه کشور سال 1346 در همین کوچه‌ تاسیس شد. بخش اصلی این هنرستان قدیمی حالا به نام هنرستان فنی شهید نورا... کاظمیان شناخته می شود و بقیه آن به 11هنرستان، دبیرستان و مجموعه ورزشی و فرهنگی تبدیل شده است.

هویت محله هنرستان به‌دلیل وجود این کوچه است. اولین هنرستان کشاورزی دارای خوابگاه کشور سال 1346 در همین کوچه‌ تاسیس شد. بخش اصلی این هنرستان قدیمی حالا به نام هنرستان فنی شهید نورا... کاظمیان شناخته می شود و بقیه آن به 11هنرستان، دبیرستان و مجموعه ورزشی و فرهنگی تبدیل شده است. هنرستان شهید کاظمیان اوایل انقلاب هنرستان شهید یوسفی نام داشت اما بعد از شهادت شهید نورا... کاظمیان در سال 1365 تغییر نام پیدا کرد.

 

محله هنرستان بعد از انقلاب و اوایل دهه60 توسعه پیدا کرد. هنوز هم خانه‌های بزرگ 2500متری در این محله پیدا می‌شوند که حال و هوای معماری این دهه را به یاد می‌آورند.

 

مؤسسه خیریه و آسایشگاه معلولان ذهنی بی‌سرپرست شهید بهشتی یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این کوچه است که پای خیران زیادی را از سراسر ایران به اینجا می‌کشاند.

 

انتهای این کوچه همزیستی جالبی از سنت و مدرنیته را می‌توان پیدا کرد؛ خانه‌هایی با دیوارهای قدیمی با پس‌زمینه‌ای از بلندترین برج‌های مشهد.

 

خیلی از دوچرخه‌سوارها عاشق دار و درخت‌های قدیمی و فراز و فرودهای زیبای کوچه‌های فرعی این حوالی هستند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
0
0
هنرستان کشاورزی شهید یوسفی 1 در این محله است
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
0
0
هرستان کشاورزی شهید یوسفی1 در این محله است
محمد رمضان دوست
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
0
0
سلام من سال ۱۳۷۵ در هنرستان شهید یوسفیدرس خوندم رشته بهداشتیار دام و طیور چقدر کار کردیم تو دامداری های هنرستا ن تو الهیه
آوا و نمــــــای شهر
03:44