کد خبر: ۵۱۷۸
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳

مهدیه ۱۳، معبری در آخرین نقطه شهری

خیابان مهدیه‌۱۳ یکی از معابر فرعی محله نقویه است که به نام شهید‌محمدعلی برات‌نیا نام‌گذاری شده است. این معبر در آخرین نقطه مسکونی ناحیه متصل شهری منطقه۱۲ قبل‌از خروج از شهر به‌سمت شمال غرب واقع شده است.

خیابان مهدیه‌۱۳ یکی از معابر فرعی محله نقویه است که به نام شهید‌محمدعلی برات‌نیا نام‌گذاری شده است. این معبر در آخرین نقطه مسکونی ناحیه متصل شهری منطقه۱۲ قبل‌از خروج از شهر به‌سمت شمال غرب واقع شده است. با‌وجود موقعیت خاص این معبر بیشتر امکانات زندگی در‌دسترس اهالی خیابان قرار دارد و بافت مسکونی آن در محدوده نوین‌شهر الهیه تا‌حدود زیادی شکل گرفته است.

 

بوستان یاسمن در کوچه مهدیه 13
بوستان «یاسمین»، فضای سبز انتهای این معبر است که حدود هفت‌سال قبل به بهره‌برداری رسید و با وجود داشتن  امکانات مطلوب، برای توان‌یابان مناسب‌سازی نشده است.

 

مجتمع مسکونی افق از قدیمی‌ترین مجتمع‌های مسکونی محدوده الهیه است
مجتمع «افق» از قدیمی‌ترین مجموعه‌های مسکونی محله نقویه است که هفده‌سال قبل در این معبر ساخته شده و حدود چهل‌واحد مسکونی را در خود جای داده است.

 

مرکز نگهداری کودکان زیر 14 سال در کوچه مهدیه 13
مرکز توان‌بخشی و مراقبتی شبانه‌روزی معلولان ذهنی کمتر از چهارده‌سال «نرگس» تحت نظارت اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در خیابان مهدیه‌۱۳ فعالیت می‌کند.

 

زمین های رها شده در کوچه مهدیه13، معضل بزرگ محدوده الهیه
زمین‌های رها‌شده در سرتاسر این خیابان دیده می‌شود. این اراضی تنها مشکل این معبر آرام و البته منشأ گرد‌و‌غبار‌های فراوان است.

ارسال نظر